BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du i samarbejde med ledergruppen og chefen for Aktiv hele Livet udvikle sundheds- og ældreområdet på det strategiske niveau? Og er du en engageret leder, som sammen med dine kolleger og din ledergruppe brænder for at skabe rammer og retning, så medarbejderne kan yde den optimale pleje og omsorg for ældre? Så er du måske vores nye områdeleder for plejecentrene i Holbæk Kommune.
Om jobbet
I Holbæk Kommune er vi optaget af nærledelse og faglig ledelse. For at skabe rammer og vilkår for at lykkes med dette, har vi oprettet en ny stilling som områdeleder for plejecentrene. Derfor søger vi en områdeleder til vores plejecentre.
Du vil blive leder for fire dygtige plejecenterledere, som sammen med 8 teamledere og ca. 396 medarbejdere driver fire plejecentre, hvoraf det ene også varetager kommunens midlertidige pladser. Fra 2025 kommer endnu et plejecenter til i Holbæk by.
Derudover bliver du en del af et lederteam på fem samt chefen for Aktiv hele Livet, som vil blive din nærmeste leder. Vi vægter samarbejdet højt, vi gør meget ud af at vidensdele, og vi stræber efter at spille hinanden gode.
Du vil få det overordnede ansvar for at understøtte lederne af plejecentrene i alt fra personaleledelse, økonomi- og ressourcestyring, til at det faglige niveau i opgaveløsningen ligger højt. Sammen arbejder I for, at området er attraktivt og veldrevet – både for beboerne og personalet.
En af dine store opgaver er at fortsætte kvalitet og udvikling af ældreområdet. Det nære Sundhedsvæsen med sundhedsfremme og forebyggelse er et centralt element i vores arbejde. I fremtiden skal vi på plejecentrene favne en anden og større kompleksitet som følge af den stigende opgaveoverdragelse fra regionen til kommunen i forbindelse med udbygningen af det nære sundhedsvæsen.
Vi lægger vægt på, at du har
- En sundhedsfaglig baggrund gerne som sygeplejerske
- Ledelseserfaring og meget gerne erfaring med ledelse af ledere
- Erfaring fra en politisk styret organisation og gerne en kommune
- Erfaring fra ældreplejen og gerne erfaring med rehabilitering og/eller midlertidige pladser
- I stand til at arbejde strategisk ved at udvikle området samt understøtte det, som allerede virker.
Herudover ønsker vi en leder, som kan skabe gode rammer for vores ledere og medarbejdere, spille dem gode og understøtte udviklingen af dem. Du skal være visionær og kunne se mulighederne samtidig med, at du arbejder struktureret, har styr på dit område og kommer i mål med de igangsatte aktiviteter.
Du er god i samarbejdet med dine ledere, medarbejdere, lederkollegaer og andre samarbejdspartnere. Du udviser tillid, er nærværende samtidig med at du kan få følgeskab, er en god kommunikator og kan stå imod modstand. Sammen med den øverste ledergruppe i Aktiv Hele Livet skal du være i stand til at gå på tværs i jeres lederskab, så du også er med til at skabe synergier og er med til at udvikle hele Aktiv Hele Livet.
Vi tilbyder
En lederstilling, hvor du får stor indflydelse på, hvordan Holbæk Kommune arbejder med sundheds- og ældreområdet. I Holbæk kommune arbejder vi på at udvikle de tilbud vi har inden for sundheds- og ældreområdet og du kommer til at spille en stor rolle i udviklingen.
Tiltrædelse, løn- og ansættelsesforhold
Tiltrædelse efter aftale eller senest 1. januar 2024. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Aktiv Hele Livet, Charlotte Larsen, tlf. 72 36 50 87.
Ansøgningsfrist
Du sender ansøgningen ved at trykke på knappen ”send ansøgning”. Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 1. november 2023 kl. 12.00.
Den 2.november 2023 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.
Der vil være et forløb med 1. samtale den 6. og 7. november og 2. samtale den 17. november. Mellem 1. og 2. samtale vil der skulle udfyldes to personanalyser. Du kan forvente at skulle forberede en case forud for 2. samtalen. Denne vil du blive præsenteret for på dagen.
Om Aktiv Hele Livet og Holbæk kommune
Aktiv Hele Livet er et af 6 kerneområder i Holbæk Kommune. I Aktiv Hele Livet er der ansat ca. 1000 medarbejdere og vi har et budget på ca. 1 mia. kr. Kerneopgaven for Aktiv Hele Livet er, at vi skal hjælpe borgerne til at leve et så aktivt og selvstændigt liv som muligt. Dette gør vi blandt andet ved at have en anerkendende tilgang til borgeren og støtter ham/hende i at mestre sit eget liv, ved at udnytte velfærdsteknologiens muligheder og ved at borgeren oplever en sammenhængende og helhedsorienteret indsats.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 73.700 indbyggere og 4.930 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Kanalstræde 2, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925305