BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Afdelingsleder til jobindsatsen i Holbæk kommune
Vi søger en lederkollega med blik for samarbejdets kunst - og som med tillid og optimisme kan fører de teams, der arbejder med forsikrede ledige og jobparate kontanthjælpsmodtagere ind i 2024. I skrivende stund er Holbæks beskæftigelsesindsats rangeret som nr. 6 ud af 98 kommuner… vil du være med til at bringe os i top-5?
Du skal kun søge jobbet, hvis du ser værdi i beskæftigelsessystemets muligheder og grundlæggende tror på, at vores medarbejdere er den vigtigste ressource til at hjælpe borgerne i beskæftigelse. Med de forandringer vi står overfor, ser vi det klart som en fordel, hvis forandringsledelse er et af dine ledelsesesser. Desuden ses det som en styrke, hvis du har mod på digitalisering og ønsker at være med til at få integreret AI sikkert i vores drift.
Du vil blive en vigtig del af et ledelsestrekløver i området Job og virksomhedsindsats i Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice (AUBO). Som afdelingsleder for jobservice får du drift – og personaleansvaret for 12 medarbejdere - alle medarbejdere med stor faglighed og mange års erfaring. I området for job og virksomhedsindsats har vi to faglige konsulenter, som dækker hele vores område. Din nærmeste lederkollega Ulf Lolk Larsen har ansvaret for ledighedsydelse, fleksjobindsatsen og integrationsindsatsen. Områdets leder Christel Højvang Kyed har det overordnede ansvar for området, men varetager også den direkte ledelse af AUBO’s virksomhedsservice og rekrutteringsservice.
Vi har søgt og fået puljen til en særlig indsats for borgere plus 50 i samarbejde med Odsherred og Kalundborg. Dette projekt vil du også få et naturligt ben ind, da projektet er målrettet borgere der er forsikret i en A-kasse.
Vil du være en del af ét af Danmarks bedste jobcentre, har du chancen nu!
Af frygt for at gå ”dot-amok”, ønsker vi at give et realistisk indblik i jobbet som afdelingsleder i Holbæk Kommune, så vi håber du bærer over med os.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
- Ledelse af Indsatsen for forsikrede ledige, visitationen til kontanthjælp, den tidlige indsats for alle kontanthjælpsmodtagere og den fulde indsats for de jobparate kontanthjælpsmodtagere
- Styrke indsatsen mellem A-kasserne og kommunen – til glæde og gavn for løsning af kerneopgaven
- Skabe et motiverende rum for dine medarbejdere
- Have fokus på god trivsel og et godt arbejdsmiljø
- Facilitere gode resultater gennem dine medarbejdere – til gavn for borgerne
- Fremme en virksomhedsbaseret indsats
- Sikre overholdelse og implementering af gældende lov
- Koordinering af tværfaglige tiltag samt samarbejde med A-kasser, andre aktører, frivillige organisationer, virksomheder m.fl.
- Fremme kvaliteten af Jobnet CV’erne, som er centrale for et godt jobmatch
- At samarbejde tværfagligt
- Sætte en digital dagsorden
- Spille indenfor rammerne af en lovgivning, der er i konstant bevægelse og fortsat bevare øjet på bolden
Dig som leder:
- Er tillidsvækkende og optimistisk i din tilgang
- God til at rammesætte
- Er tilpas risikovillig eller modig om man vil
- Evner at se andres ressourcer og bringe dem i spil på motiverende vis
- Kan omsætte beskæftigelseslovens logik til en motiverende ramme
- En god netværker, der kan se muligheder og fastholde de gode relationer
- Fokuseret på de vigtige resultater
- Er en god kommunikator og ”legekammerat”, når kerneopgaven skal løftes
- Trives i en datadrevet organisation
- Er en ledelsesmæssig holdspiller med et godt humør – som os andre
- Afholder hyppige 1:1’ere for derved at sikre trivsel og drift
- Har en grundlæggende tro på, at alle kan bidrage
Vi tilbyder:
- Et godt kollegialt fællesskab, med dygtige og engagerede kolleger, der kender retningen og hjælper hinanden i det daglige
- Et spændende og udfordrende job, med politisk bevågenhed
- Løbende resultatmøder og gennemsigtighed
- En dynamisk hverdag med mange bolde i luften
- Tillidsbaseret ledelse og fokus på trivsel – også for dig
- En organisation med muligheder for dem der vil og kan
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer og til besættelse 1. januar 2024 eller før om muligt.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Du kan læse mere om Holbæk Kommune på vores hjemmeside https://holbaek.dk/.
Ansøgningsfrist den 31. oktober 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt:
Første samtale den 3. november 2023 og anden samtale den 16. november 2023. For dem der går videre til anden samtale vil der blive anvendt en test og gives tilbagemelding fra kommunens HR-konsulenter.
Ansættelsesudvalget består af: Områdeleder, afdelingsleder, 2 medarbejdere, faglig konsulent og repræsentant for en af de faglige organisationer.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdeleder Christel Højvang Kyed på tlf. 72 36 83 75.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 73.700 indbyggere og 4.930 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916889