BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Holbæk Kommunes kerneområde Social Indsats og Udvikling (SIOU) søger vi en stabskollega med ambitioner, kompetencer, interesse og blik for politisk betjening. Arbejder du struktureret, og er du god til at formidle komplekse problemstillinger for politikere, direktion og borgere klart og præcist? Kan du være tovholder for projekter, processer og netværk? Og synes du, at det er sjovt at koordinere? Så har vi nok et ledigt skrivebord til dig i SIOU.
Social Indsats og Udvikling er kerneområdet, som samler socialområdet på tværs af Holbæk Kommune. Vores kerneopgave er at understøtte, at udsatte børn, unge og voksne har mest muligt ansvar for og medbestemmelse over deres eget liv. Vi dækker hele aldersområdet fra 0 til +100 år inden for sundhedspleje, tandpleje, rusmiddel, råd- og vejledning, aktivitets-og samværstilbud, bostøtte, opgangsbofællesskaber, botilbud, hjemløseindsats, specialundervisning, specialpædagogiske indsatser, samt myndighed på børn, unge og voksne.
Hvad er din rolle?
Du bliver en del af Staben og vil spille en nøglerolle med politisk betjening med funktionen som dagsordenkoordinator for Socialudvalget. Derudover at udvikle og understøtte vores organisation i samarbejde med dine kollegaer. Du vil arbejde tæt sammen med ledelsen og kollegaer på tværs af SIOU, hvor dine analytiske og systematiske evner bidrager til, at de mange forskellige opgaver i forbindelse med politisk betjening løses ambitiøst og kvalificeret.
Dine arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:
- Koordinere produktionen af politiske dagsordener fra planlægning til publicering
- Holde overblik over sager til politisk niveau både på den korte og lange bane
- Sparring med og kvalitetssikring af dine kollegaers sagsfremstillinger til politisk behandling. Det vil sige at understøtte, at de er velskrevne så kompliceret stof, formidles i et klart og korrekt sprog
- Understøtte koordinering og samarbejde internt og med samarbejdspartnere ifm. politisk betjening
- Skrive politiske sagsfremstillinger
- Sikre tæt samarbejde med Økonomistaben for belysning af data og økonomi i den politiske sagsfremstilling.
- Lede og/eller deltage i udviklende- og understøttende projekter, processer, netværk, initiativer og eksterne partnerskaber, der fremmer vores strategiske mål
- Udfærdige notater, oplæg mv. til chef- og ledergruppen
Hvem er du?
Du har nogle eller flere års erfaring med at arbejde tæt på ledelsen, fortrinsvis i en politisk styret organisation. Du besidder stærke kompetencer inden for politisk betjening og projektledelse. Du er dygtig til at skabe samarbejdsrelationer og formidler sikkert på skrift og i tale.
Da Staben løser mange forskellige typer opgaver med varierende frister, trives du også med de berømte ”mange bolde i luften”. Du kan bevare overblikket og kvaliteten også i en presset situation op til deadline.
Det er en fordel, hvis du har en relevant akademisk uddannelse, samt erfaring fra en lignende stilling med stabsopgaver. Erfaring fra enten den kommunale sektor eller socialområdet vil være et plus, men er ikke et krav.
Vi tilbyder:
Et meningsfuldt og selvstændigt job i en organisation, der værdsætter faglighed, samarbejde, udvikling, fleksibelt og godt arbejdsmiljø.
Du får mulighed for at arbejde tæt sammen med chefen og ledergruppen om at præge og udvikle socialområdet i en ambitiøs, humørfyldt hverdag.
Du bliver kollega til en gruppe dygtige og engagerede kolleger med profiler bl.a. inden for politisk betjening, jura, it- og digitalisering, velfærdsteknologi, kommunikation, projekt-, forandrings- og procesledelse, administration, samt økonomi og data. Vi er organiseret i forskellige arbejdsfællesskaber, så vi kan komplementere hinanden med specialviden og sparring. Vi sætter en ære i at levere arbejde og konsulentbistand af høj kvalitet, og er en gruppe, som er båret af et godt kollegialt sammenhold.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger:
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Christina Bruun Guldberg på tlf. 72 36 53 19.
Ansøgningsfristen er 28. maj 2024.
1. samtale afholdes 4. juni 2024 og ved behov afholdes 2. samtale den 10. juni 2024.
Tiltrædelse er senest 1. august 2024 med arbejdssted i administrationsbygningen på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045504