Engageret IPS-konsulent til støtte af borgere med psykosociale udfordringer i Holbæk kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde helhedsorienteret og virksomhedsrettet med ledige og sygemeldte borgere med psykiatriske og sociale udfordringer?

Grundet efterspørgsel opnormerer vi med en medarbejder til vores dygtige og engagerede IPS-team, der arbejder tæt sammen med psykiatrien og kommunale kerneområder samt virksomhederne med det mål at styrke deres tilknytning til arbejdsmarkedet med et helhedsorienteret og varigt perspektiv.

I Holbæk kommune har vi fokus på sammenhængende forløb for de borgere, der har komplekse problemstillinger og derfor ofte har flere kontaktpersoner kommunalt og regionalt. Dem ønsker vi at møde med en helhedsorienteret og sammenhængende indsats; det kunne være via et IPS-forløb.

Vi har arbejdet med IPS-metoden i 8 år, der i dag er implementeret og forankret som metode og indsats.

Vi søger derfor en kollega, som brænder for samarbejdet med borgere, som ønsker at komme i arbejde, men som samtidigt har psykiatriske - og sociale udfordringer.

Du bliver en del af et dedikeret og fagligt velfunderet IPS-team på fem – snart seks - IPS-konsulenter samt en udskrivningsmentor. Funktionen som IPS-konsulent er meget selvstændig i tæt samarbejde med borgeren. En stor del af jobbet foregår derfor ude af huset; på virksomhederne og ved de øvrige samarbejdspartnere, der er vigtige for at kunne understøtte borgeren henimod beskæftigelse eller uddannelse.

Som IPS-konsulent i Holbæk Kommune arbejder du uden myndighed, med en dobbeltfunktion som virksomhedskonsulent og mentor i tæt samarbejde med borgers sagsbehandler. 

For mere generel information om IPS: Flere mennesker med psykisk sygdom i job (star.dk) 

I Holbæk har vi et stort fokus på vores kernevelfærd og sammenhængende og tværfaglige indsatser med udgangspunkt i den enkelte borgers situation, herunder vores IPS-indsats. 

Dig som medarbejder med kørekort:

Det er centralt, at du har erfaring i arbejdet med borgere, som har psykiatriske problemstillinger. Du skal være dygtig til at danne gode relationer, der skal kunne bære til tider konfliktfyldte situationer. 

Du vil selvfølgelig være en del af det selvstyrende IPS-team, men I ser ikke nødvendigvis hinanden hver dag, hvorfor du skal kunne lide at arbejde selvstændigt og i ro med egne faglige vurderinger i det daglige. 

Det er dig, som sammen med borgeren, tilrettelægger det helt rette forløb mod job eller uddannelse, dette altid med afsæt i den enkeltes ønsker, håb og drømme. 

Dine centrale opgaver:

  • Yde Individuelt Planlagt Støtte til borgere med psykisk sygdom og/eller psykosociale udfordringer, som ønsker at komme i arbejde eller uddannelse. 
  • Opsøge og samarbejde med virksomheder med det formål at skabe jobmuligheder for borgerne eller drøfte/implementere evt. nødvendige skånehensyn i allerede eksisterende ansættelse.
  • Støtte til fastholdelse i arbejde eller uddannelse efterfølgende (efterværn).
  • Sikre systematisk drift af egen sagsstamme, dokumentation af progression og udarbejdelse af handleplaner, status, funktionsbeskrivelser mv.
  • Tæt og koordineret tværfagligt samarbejde med relevante kolleger i egen - og andre forvaltninger og indsatser, her særligt Distriktspsykiatrien.

 Vi tilbyder:

  • Et spændende og fagligt udfordrende job, med politisk bevågenhed.
  • Grundig introduktion til IPS-metoden og løbene sparring med erfarne IPS-kolleger.
  • Et godt kollegialt fællesskab, med dygtige og engagerede kolleger, der kender retningen og hjælper hinanden.
  • Løbende sagssupervision, undervisning og træning af IPS-færdigheder ved regionens implementeringskonsulent.
  • Supervision ved ekstern supervisor.
  • Fleksibel arbejdsplanlægning med mulighed for at arbejde hjemmefra op til to dage ugentlig.
  • Kantine med rimelige priser alle ugens dage

Løn- og ansættelsesforhold:

Du bliver en del af området Ressource – og Jobindsats i Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice.

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst.

Sidder du med spørgsmål efter at have læst stillingsopslaget, så kontakt områdeleder Dorte M. Duddy på telefon 72 36 25 55, IPS-konsulent Leif Jensen 72 36 38 36 eller udskrivningsmentor Kennet Rovsing 72 36 23 26.

Ansøgningsfrist den 19. november 2024.

Samtalerne forventes afholdt 26. og 27. november 2024

Tiltrædelse senest den 1. januar 2025 på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6143620

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet