BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med data på det specialiserede område og er du en stærk formidler?
Har du en solid forståelse af anvendelse af data og analyser i den ledelsesmæssige styring og samtidig motiveret for at dyrke stærke arbejdsfællesskaber?
Så læs mere her……
Holbæk Kommune har pr. 1. august 2021 etableret et samlet socialområde for både børne- og voksenspecialområdet, sundhedsplejen og tandplejen, som organisatorisk har et selvstændigt chefområde for at sikre stærkt fokus, styring og strategisk løft. Det er der brug for, så vi i fremtiden kan sikre høj kvalitet i vores indsatser, effekt for borgeren og mest mulig værdi for skatteydernes penge.
Samarbejde
Som data- og analysekonsulent bliver du en del af Økonomistaben i Social Indsats og Udvikling. Økonomistaben består ud over dig af 16 medarbejdere, som varetager en bred portefølje af opgaver inden for økonomistyring, data, analyse og kontraktforhandling.
Du får desuden tæt samarbejde med Staben, som varetager opgaver med politisk betjening, organisationsunderstøttelse og udvikling, Børn- ung og familieafdelingen i forhold til DUBU, samt med den centrale økonomiafdeling og selvfølgelig med chef og ledere i Social Indsats og Udvikling.
Om jobbet
Som et forholdsvis nyetableret område er der brug for, at vi udvikler, optimerer og effektiviserer til gavn for organisationen og for borgerne. Gode erfaringer fra tidligere og nye løsninger skal bringes i spil til vores fremtidige arbejdsprocesser.
Som data- og analysekonsulent i Social Indsats og Udvikling arbejder du for en dataunderstøttet opgaveløsning med fokus på dokumentation og effektmåling. Du bidrager med nye indsigter, som kan udvikle kerneopgaven. Vi skal vide, om vi lykkes med opgaven, hvor vi kan justere og omlægge indsatsen med respekt for de rammevilkår, vi er underlagt i form af lovgivning og budget.
Du forventes at skulle varetage en bred vifte af opgaver inden for data og analyse f.eks.:
- Systemadministrator i DUBU og være udførende på systemansvaret[AJ1]
- udarbejde analyser til løbende understøttelse af driften
- opbygge kuber, når der er behov for at sammenkøre forskellige datakilder
- bidrage med beregningsforudsætninger for økonomiske handleplaner og business cases
- vedligeholde arbejdsgange der sikrer løbende datavalidering
- kvalitetssikre og indberette data til Danmarks statistik m.fl.
- gennemføre analyser på socialområdet
- levere data og analyser ad hoc til projekter, aktindsigter, ledelse og det politiske niveau
- implementere datastrategien og have dialog med ledere og dataambassadører om dataunderstøttet ledelse
Vi har en samlet dataløsning, hvor datakuber driftes og leveres af KMD, og vi anvender Targit som præsentationsværktøj.
Hvem er du
Du ser og forstår sammenhænge i data, socialfaglighed og økonomi. Du udarbejder analyser som identificerer muligheder og udfordringer. Og lige så vigtigt, du formår at kommunikere data og analyser og dermed skabe ny indsigt og læring hos modtagerne.
Du har drive og stærke samarbejdskompetencer, som du anvender til at etablere gode relationer i organisationen. Du er en teamplayer, med erfaring i at arbejde med arbejdsfællesskaber. Samtidig er du klar på selv at drible med en opgave, når kursen er sat.
- Har erfaring med offentlig ledelsesinformation og analyser
- Har erfaring fra velfærdsområderne
- Er en haj til DUBU, Excel og gerne TARGIT
- Kan arbejde med datamodeller og datavisualisering
- Er en dygtig kommunikator, som kan formidle kompliceret stof klart – både mundtligt og skriftligt
- Er god til at samarbejde og til at finde løsninger sammen med både ledere og kolleger
Vi tilbyder et spændende job i en organisation, der har en stærk ambition om at arbejde tværfagligt med udgangspunkt i borgeren. Vi vil være en effektiv og datadrevet organisation, hvor vi handler og udvikler opgaveløsningen på et oplyst grundlag. Vi har fokus på, at vi lykkes bedst sammen, så opbygning af og deltagelse i stærke arbejdsfællesskaber på tværs af organisationen bliver en del af din hverdag.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- har samarbejde og høj kvalitet som en vigtig del af dit værdisæt
- arbejder systematisk og effektivt og er drevet af at levere resultater sammen med andre
- kan bevare overblikket og samtidig har sans for detaljen
- er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt
- kan arbejde selvstændigt og struktureret, men samtidig sætter pris på stærke samarbejdsrelationer og at det er naturligt at dele viden
- kan prioritere dine arbejdsopgaver og være fleksibel
Vi tilbyder
Alle kompetencer i Økonomistaben bliver bragt i spil og anvendt bedst muligt, hvorfor dine specifikke erfaringer og kompetencer vil have indflydelse på funktionsbeskrivelsen, derudover er vi også optaget af at:
- Udvikle og effektivisere den strategiske styring så den opfylder behovet hos både det politiske niveau, direktionen, ledere og medarbejdere og vi bruger kræfterne på det rette
- sikre ensartethed i anvendelse af data, analyser og økonomistyring på tværs af kerneområdet
- via dialog give faglig sparring og feedback til kollegaer og ledere
- udarbejde tydelige arbejdsgange og klar opgavefordeling
- tæt samarbejde med lederne og kerneområdets chef
- sikre et godt arbejdsmiljø på tværs af opgaver og ansvarsområder
- en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer, erfaring og gældende overenskomst.
Der er tale om en varig stilling som data- og analysekonsulent på 37 timer ugentligt.
Yderligere information
Vil du høre mere om stillingen, så kontakt, chefkonsulent Anna Haugaard Jørgensen på tlf. 72 36 34 34.
Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal være Holbæk Kommune i hænde senest den 14. december 2023
Ansættelsessamtaler og 2. samtaler vil finde sted imellem den 18. – 20. december 2023.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5950573