BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du motivere og hjælpe borgere i job?
- Så er du måske vores nye kollega
Jobcenter Holbæk søger jobkonsulent til Job & Virksomhedsservice, dagpengeindsatsen
Vi er en afdeling med stort fokus på resultater og er i stor fremdrift. Vi har gennem flere år været blandt de 10 bedste i benchmark mellem kommunerne med at få ledige borgere i arbejde. Jobcenter Holbæk blev nr. 6 i sidste benchmark.
Da vores kollega har fået andet arbejde, genbesætter vi stillingen. Så hvis du har erfaring med arbejdet med dagpengemodtagere, herunder samarbejde med a-kasser og kendskab til både det lokale og det bredere arbejdsmarked og kan se muligheder frem for begrænsninger, så har vi jobbet til dig.
Det er desuden vigtigt, at du har forståelse for arbejdet i en politisk styret dagligdag.
Faglige kvalifikationer
Vi forventer, at
- du har fokus på at få borgere i arbejde
- du har grundigt kendskab til lovgivningen indenfor beskæftigelsesområdet samt kendskab til arbejdet med borgere, der modtager dagpenge.
Dine arbejdsopgaver vil være
- Gennemføre motiverende jobrettede samtaler med udgangspunkt i borgers muligheder som dagpengemodtager, herunder rammesætte og lede mødet med borgeren
- Lytte til og inddrage borgeren, så denne får ejerskab af opgaven med at finde sit nye job
- Gennemføre fællessamtaler med borger og a-kasse, samt sikre det bedst mulige samarbejde med a-kasserne og disses medarbejdere
- Sikker og systematisk drift af egen sagsstamme
- Samarbejde med andre erhvervsfremmende aktører, herunder kontakt til relevante arbejdsgivere og virksomheder for jobåbninger
- Sikre at tidsfrister for samtaler og tilbud overholdes (lovmedholdelighed)
- Forståelse for kerneopgaven
Vi forventer, at du
- Du skal trives med et højt arbejdstempo og have overblikket til at prioritere mellem opgaverne, da vi har travlt. Som kollega er du effektiv, struktureret, rummelig og resultatorienteret og har en positiv tilgang til arbejdet og samarbejdet
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne på mellemlangt eller længere videregående niveau
- Har erfaring for beskæftigelsesområdet - gerne fra kommune eller anden aktør
- Er dygtig til at kommunikere med borgerne i en god og imødekommende tone, også i svære situationer – både personligt og digitalt – og gerne have erfaring i at afholde workshops/undervise
- Har gode skriftlige kompetencer og er effektiv på et tastatur
- Har en positiv og optimistisk tilgang og bidrager til et sundt arbejdsmiljø
- Har erfaring med anvendelse med IT-systemer indenfor beskæftigelsesområdet, vi anvender FASIT
- Have erfaring med eller lyst at benytte digitale jobsøgningsværktøjer i dialogen med borger, bl.a. LinkedIn samt workshops, hvor de digitale jobsøgningsværktøjer bruges
- Er teamplayer og god til vidensdeling
- Er driftssikker på opgaverne
Vi tilbyder
- Et spændende job med mange udfordringer
- Engagerede kolleger
- Faglig sparring, udvikling og praksislæring
- Et godt arbejdsmiljø
- Oplæring i procedurer og IT
Om Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice AUBO
AUBO er et af de 6 kerneområder i Holbæk kommune, som består af en stab, Job & Virksomhedsservice, Helhedsorienteret indsats, Sygedagpengeindsatsen, Ungeindsatsen, Ydelse og Borgerservice
Holbæk kommune har ca. 71.000 borgere, og der er ansat ca. 4500 medarbejder i Holbæk kommune. Vi er en røgfri arbejdsplads. Arbejdsstedet er beliggende på Jernbanevej 6, som er tæt på offentlige transportmidler og der er gode parkeringsforhold. Vi har flekstid, hjemmearbejdsdage, kantineordning m.m.
Stillingen er på 37 timer. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Gro Thoen, tlf. 7236 8476 eller faglig koordinator Lene Jørgensen, tlf. 7236 7832.
Ansøgningsfrist er den 29. juni 2023 og du sender din ansøgning via linket.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/jobkonsulent/wobwth/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855872