BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde innovativt med borgerne og sikre borgernes fastholdelse af job ved sygemelding? Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomheder? Tror du på, at arbejde spiller en central rolle i menneskers liv? Stræber du altid efter at skabe et tydeligt og lovmedholdeligt forløb, for både borger og dennes arbejdsplads? Er du nysgerrig og opsøgende på lovgivningen? – så vil vi gerne høre fra dig!
Om jobbet:
Din primære opgave som jobkonsulent er at medvirke til, at vores borgere vender hurtigst muligt tilbage til arbejde. I samarbejde med borgerne skal du finde den rette retning og en have en klar strategi for borgeres vej tilbage til arbejdsmarkedet.
Dine arbejdsopgaver:
- Sagsbehandling og opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere fra både job og ledighed med skarpt fokus på at vende tilbage i job
- At have et skarpt fokus på jobmatch med afsæt i borgerens ressourcer og kompetencer på trods af barrierer
- Sikre nødvendigt beslutningsgrundlag og træffe afgørelser efter sygedagpengeloven og lov om aktiv beskæftigelsesindsats
- Forberede og dokumentere sager med henblik på at forelægge sagen for Rehabiliteringsteamet
- Samarbejde med øvrige afdelinger internt i jobcentret, på tværs i organisationen samt alle andre relevante aktører
Afdelingen:
Vi er en afdeling som er ambitiøse, som hele tiden stræber efter at højne vores faglighed og som sammen skaber resultater. Vi arbejder med et stærkt fokus på værdig sagsbehandling og at borgeren oplever sig som en aktiv medspiller. Som jobkonsulent varetager du sagsbehandling af såvel sygedagpengesager som jobafklaringsforløb fra den første kontakt ved sygemeldingen. Du skal derfor både kunne have fokus på den helt tidligere virksomhedsbaserede fastholdelsesindsats, og have fokus og fastholde plan og retning på de mere længerevarende sagsforløb.
Vi er en afdeling af 29 jobkonsulenter, fordelt på 4 teams, hvoraf det ene team primært arbejder med borgere der sygemeldes fra Holbæk kommune. Vores teams arbejder selvstyrende med en høj grad af egen beslutnings kompetence og med selvstændige nøgleroller indenfor specifikke faglige fokusområder.
Vi har også ganske nyligt startet et spændende projekt op med DSI, for psykisk sårbare borgere. I dette projekt er ansat to koordinerende jobkonsulenter, en virksomhedskonsulent, en ergoterapeut og en psykolog.
Afdelingen består derudover af et team af virksomhedskonsulenter og coaches, som varetager etableringen af praktikker med fokus på lønnede timer og understøttende indsats undervejs i forløbet.
Vi tilbyder:
- Et inspirerende og aktivt arbejdsmiljø med faglige visioner og højt til loftet
- Mulighed for hjemmearbejde i op til 2 dage om ugen
- Åbenhed, fleksibilitet, selvstændighed og en høj grad af ansvar og medindflydelse
- Mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger
Din profil:
- Du har erfaring fra beskæftigelsesområdet i en kommune og gerne med kendskab til sygedagpengeloven
- Du har et positivt livssyn og kan se muligheder før begrænsninger
- Du kan arbejde selvstændigt og er i stand til at prioritere mellem flere opgaver
- Du har erfaring med at arbejde tværfagligt
- Du har situationsfornemmelse og gode samarbejdsevner
- Du er stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation
Vil du vide mere:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Områdeleder Jes Ludvigsen - tlf. 72 36 28 01, e-mail: jeslu@holb.dk
Afdelingsleder Mette Lützen Helden - tlf. 72 36 45 88, e-mail: melhe@holb.dk
Ansøgningsfrist den 17. marts 2024.
Samtalerne vil blive holdt onsdag den 20. marts 2024.
Tiltrædelse: Den 1. maj 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000991