Styrelsen for Undervisning og Kvalitet søger læringskonsulent til teknologiforståelse som ny faglighed og valgfag i grundskolen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Teknologiforståelse skal være en del af grundskolen i Danmark, så eleverne understøttes i at forholde sig kritisk og konstruktiv til den digitale teknologi, de møder i hverdagen. Har du lyst til at bidrage til udviklingen af teknologiforståelse som ny faglighed og valgfag? Og vil du være en del af ministeriets stærke hold af læringskonsulenter, der understøtter skoler og kommuner i at gøre en forskel for elevernes læring? Så hører vi gerne fra dig.



Dine arbejdsopgaver

Som led i Aftale om folkeskolens kvalitetsprogram – frihed og fordybelse er det besluttet, at teknologiforståelse skal være et element i undervisningen i folkeskolen samt et nyt 5. praktisk/musisk valgfag i udskolingen. Vi søger derfor en ny kollega, som i de kommende år kan være med til at udvikle fagligheden og valgfaget. Du kommer også til at vejlede og inspirere kommuner og skoler, så det bliver lettere at give god undervisning i den nye faglighed – til gavn for elever i hele landet.



I stillingen som læringskonsulent til teknologiforståelse vil du bl.a. komme til at:

  • Bidrage til udvikling af fagplan (læreplan) og prøve for det nye valgfag teknologiforståelse
  • Vejlede lærere i hele landet om teknologiforståelse, f.eks. via webinarer, temadage, netværk mv., evt. i samarbejde med fagpersoner fra relevante vidensmiljøer
  • Udvikle cases og inspiration til undervisningen til emu.dk om den nye faglighed
  • Besvare henvendelser fra pædagogisk personale, særligt via styrelsens digitale platform for vejledning emu-respons


Du bliver en del af et stærkt arbejdsfællesskab, bl.a. med erfarne læringskonsulenter i de øvrige praktisk/musiske valgfag.



Om dig

Du er en erfaren lærer, og du har sandsynligvis haft en vejlederfunktion eller anden rolle som ressourceperson på en grundskole. Det kan også være, at du har erfaring med fagligheden teknologiforståelse fra en professionshøjskole. Du har måske erfaring med forsøgsfagligheden ”Teknologiforståelse”, eller du har på anden vis opbygget erfaring med undervisning, der klæder eleverne på til at forstå, anvende og kritisk vurdere den teknologi, de møder i deres hverdag.



Du har viden om didaktiske metoder, der kan fremme elevers læring, herunder undervisningsdifferentiering, og du kan være med til udvikle og forankre nye praksisser på skoleområdet. Du har også erfaring fra et eller flere fag ift. at føre elever til prøve.



Vi forventer derudover, at du:

  • har forståelse for og lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation
  • er idérig og kreativ – med afsæt i din forståelse for børn og unges læreprocesser
  • er struktureret og kan bevare overblikket, også i perioder med mange opgaver
  • kan formulere dig klart og tydeligt på skrift og i tale – og har lyst til at holde oplæg på større arrangementer
  • har gode samarbejdsevner og en god procesforståelse.


Du vil passe godt ind i teamet, hvis du:

  • har lyst til gode faglige drøftelser og udviklingsprojekter
  • er god til at samarbejde med mennesker, som har en anden faglighed end din egen
  • brænder for at være med til at gøre en forskel for folkeskolen.


Om Center for Udgående Kvalitetsarbejde

Grundskoleteamet er en del af Center for Udgående Kvalitetsarbejde i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Vi støtter dagtilbud, skoler og institutioner i at udvikle stærke faglige læringsmiljøer, som styrker børn, unge og voksnes læring, trivsel og dannelse. Det gør vi ved at rådgive og formidle på baggrund af lovgivning samt nyeste viden fra forskning og praksis. Der er ca. 125 medarbejdere i centeret, som er organiseret i seks teams, hvoraf grundskoleteamet er det største.

Centeret har et stærkt og professionelt læringsmiljø, hvor vi løbende udvikler vores opgaveløsning og de redskaber, vi bruger i den. Det gør vi i tæt samarbejde med kollegaer, både inden for det enkelte team og på tværs af centerets teams, fra dagtilbud til ungdomsuddannelser.



Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en 3-årig fuldtidsstilling med mulighed for forlængelse. Vi ønsker at besætte stillingen pr. 01.08.2024. Du vil blive ansat som pædagogisk konsulent efter organisationsaftale mellem Børne- og Undervisningsministeriet og forhandlingsberettiget organisation.

Center for Udgående kvalitet er placeret Holbæk. Har du bopæl i Jylland eller på Fyn, har du mulighed for at arbejde hjemmefra, når ikke du har møder og samarbejde i Holbæk eller er på besøg i kommuner og på skoler.



Lyder det som noget for dig?

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via linket i annoncen senest søndag den 28. april 2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 18. Hvis du går videre til 2. samtale, kan du blive bedt om at besvare en case, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Sidsel Hansen på telefon 21 64 61 31 eller per mail til sidsel.hansen@stukuvm.dk. Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Holbæk, Tidemandsvej, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6026749

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet