BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du kvalificerede bud på, hvordan vi gør det lettere for forvaltninger og dagtilbud at skabe stærke læringsmiljøer, hvor alle børn trives, lærer, udvikles og dannes? Kan du motivere og udvikle dine medarbejdere, så I skaber resultater med værdi for praksis? Og har du forståelse og interesse for STUKs samarbejde med både departement og interessenter? Så er du måske vores nye teamleder for dagtilbudsområdet i Center for Udgående Kvalitetsarbejde.
Hvad skal vi lykkes med?
Dagtilbuddene er en vigtig del af hverdagslivet for de fleste børnefamilier i Danmark. De skal fremme børns trivsel, læring, udvikling og dannelse ved at tilbyde trygge, pædagogiske læringsmiljøer. Som teamleder for dagtilbudsområdet skal du med afsæt i dagtilbudsloven, de politiske aftaler på området samt viden fra forskning og praksis, sætte en klar retning for STUKs kvalitetsarbejde på dagtilbudsområdet.
Du skal sammen din teamlederkollega og 30 dygtige medarbejdere lykkes med:
- at vejlede sektoren om lovgivningen på området, udarbejde bekendtgørelser og udmønte puljer
- at udvikle, formidle og omsætte ny viden, der kan inspirere og åbne nye veje til kvalitetsudviklingen på dagtilbudsområdet
- at sikre målrettet rådgivning, der løfter kvaliteten i de kommuner og dagtilbud. Vi understøtter lokal kapacitetsopbygning med rådgivning om det styrkede kommunale tilsyn samt målrettet rådgivning til de kommuner og dagtilbud, der har synlig kvalitetsudfordringer eller en stor andel af børn i udsatte positioner.
- at samarbejde med resten af ministeriet, så vi taler med én stemme ud i sektoren og kan levere ministerbetjening af høj kvalitet.
De seneste år har vi fået en række nye myndighedsopgaver i STUK. Vi er optagede af, hvordan vi organiserer den samlede opgaveportefølge på dagtilbudsområdet bedst muligt; med fokus på motivation, samarbejde og værdiskabelse. Du skal sammen med din teamlederkollega og kontorchef stå i spidsen for udviklingen af samlede dagtilbudsområde i STUK.
Om dig
Du kan godt være ny som formel leder, men du har gjort dig erfaringer med ledelsesopgaver. Vi ser gerne, at du har erfaring fra og viden om dagtilbudsområdet og et indgående kendskab til sektoren. Du kan også have beskæftiget dig med ledelse eller med børn og unges uddannelse, læring og trivsel i en anden kontekst.
Vi lægger vægt på at du:
- kan omsætte de overordnede politiske rammer, aftaler og mål, så de giver mening for medarbejdere og sektor
- har solid erfaring med at arbejde en politisk organisation, har indsigt i forvaltningsretlige principper og kan skabe rammer for god sagsbehandling
- arbejder analytisk med kvalitetsudvikling med afsæt i viden, metoder, data samt en dyb forståelse for lovgivning og praksis
- er en dygtig personaleleder, der deler styrelsens ambition om feedback som et helt centralt omdrejningspunkt i en lærende organisation
- har en solid organisationsforståelse og formår at prioritere og uddelegere, så vi når i mål med vores opgaver
- har mod på også at lede tværgående opgaver i centeret og gode samarbejdsevner – både i det eksterne og interne samarbejde.
Vi forventer, at du har en relevant kandidatuddannelse og gerne en lederuddannelse. Du kommer med solid erfaring, der er relevant for de opgaver, vi løser og kan dokumentere gode resultater fra dit hidtidige virke.
Om os
Center for Udgående Kvalitetsarbejde ledes af to kontorchefer og otte teamledere. Du kommer til at indgå i en ledelsesgruppe, hvor vi lægger vægt på:
- at levere høj kvalitet og sætte retning for centrets medarbejdere
- at kunne se på tværs af områder og finde potentialerne for fælles opgaveløsning og udvikling
- et tæt samarbejde som vejen til bedre ledelse og resultatskabelse.
I centeret understøtter vi dagtilbud, grundskoler samt uddannelsesinstitutioner i deres arbejde med at udvikle stærke læringsmiljøer, der fremmer børn og unges læring, trivsel og dannelse. Der er ca. 120 medarbejdere i centeret, som er organiseret i fem teams og et sekretariat. Medarbejderne er sammensat af både AC-profiler og udgående lærings-/praksiskonsulenter med solid pædagogisk erfaring. Centeret har et stærkt og professionelt læringsmiljø, hvor vi sammen kvalificerer vores viden samt de metoder og redskaber, vi bruger i opgaveløsningen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten.
Arbejdsstedet er Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk. Vi ser gerne, at du begynder hos os d. 1. april 2024.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lise Nordvig Rasmussen, tlf. nr. 4022 3975. Du kan også læse mere på stukuvm.dk.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.uvm.dk/job senest onsdag den 14. februar 2024.
Det forventes, at der vil blive afholdt to samtalerunder, henholdsvis tirsdag d. 20. februar og mandag 26. februar 2024. I forbindelse med anden runde af ansættelsessamtalerne vil du blive bedt om at tage to test (kognitiv test og personprofil) samt løse en mindre case.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Holbæk, Tidemandsvej, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978965