Afdelingsleder søges til nyoprettet Ressourceindsats i Holbæk Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Holbæk Kommune har valgt at samle indsatserne omkring dagtilbudsbørn i udsatte positioner i PPR. En ny samlende funktion, som får til opgave at have overblik over og være koordinerende i forhold til indsatser for børn i udsatte positioner og være sparringspartner for de pædagogiske ledere.

I den forbindelse søger vi en afdelingsleder, som har kompetencerne, erfaringen og lysten til at arbejde ind i et komplekst felt. Der vil være både personaleledelse af de medarbejdere, som er tilknyttet området, og faglig ledelse af de opgaver, som Ressourceindsatsen løser.

Visitationen til området vil blive samlet i et centralt visitationsudvalg, hvor afdelingslederen er ansvarlig for afviklingen og udmøntningen af visitationerne. 

Den nye samlede Ressourceindsats skal starte op pr. 1. januar 2025, men vi søger allerede en afdelingsleder pr. 1. november 2024. Det gør vi, da afdelingslederen skal være med i opbygningen af Ressourceindsatsen, fx få kendskab til allerede eksisterende opgaver, skabe faglige relationer til de pædagogiske ledere i dagtilbuddene, være med i udarbejdelsen af fælles handleplaner, opbygge kendskab til medarbejdernes faglige kompetencer og meget mere…

Der er således tale om både en udviklingsopgave til en start og sidenhen driften af indsatsen.

De faglige medarbejdere (ressourcepædagogerne) arbejder i dagligdagen ude i dagtilbuddene, hvor børnene er. Det vil de skulle fortsætte med, samtidig med at de skal have et fagligt tilhørsforhold i PPR. Det betyder, at der er brug for en leder, som kan agere ind i distanceledelse, og lede via tillid og på opgaven. 

Vi søger en afdelingsleder, som er fagligt stærk og som har erfaringen, lysten og modet til at lede fagligt stærke medarbejdere, og samtidig formår at holde fokus på børnene (og familierne) i en kompleks hverdag.

Som menneske har vi brug for en engageret og nærværende person, som evner at reflektere over praksis og de bagvedliggende forståelser.  En person, som vil være med til at sætte retning, og samtidig knokle for at omsætte denne retning til dagligdags opgaveløsning af høj kvalitet.

I PPR tilbyder vi en dagligdag med tårnhøj faglighed, fantastiske fagpersoner, spændende og varierede opgaver, og et ledelsesteam (leder af PPR og 3 afdelingsledere), som samarbejder tæt i forhold til stort og småt – og som også har det sjovt undervejs.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder principperne for Ny Løn. 
Der indhentes børneattest ved ansættelse.

Ansøgning

Ansøgningsfrist den 8. september.

1.samtale afholdes 12. september og 2. samtale 20. september (kandidater, som går videre til 2.samtale, vil skulle gennemføre ledelsestest mellem samtalerne).

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:

  • Leder af PPR Lasse Gulstad Larsen, tlf. 72 36 71 96, mail: lasgl@holb.dk

Ansøgningen sendes elektronisk vedlagt CV og eksamensbevis.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6092290

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet