Afdelingsleder til retsafdelingen og familieretten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Retten i Holbæk søger snarest muligt en afdelingsleder til retsafdelingen og familieretten.



Drømmer du om at arbejde for ret og retfærdighed, og kan du lide at planlægge, lede og motivere medarbejdere & kolleger?

Så læs bare videre!



Hvem er vi?

Retten i Holbæk er en velfungerende arbejdsplads med omkring 50 meget engagerede medarbejdere. Vi lægger stor vægt på at yde brugerne en god og venlig service, på effektivitet og kvalitet i arbejdet – også når der er travlt - samt på et godt kollegialt samarbejde på tværs af rettens afdelinger. Retten i Holbæk består af retsafdelingen, der behandler civile sager og straffesager, familieretten, specialafdelingen, der behandler foged – og skiftesager, og en administrationsafdeling.



Hvad skal du lave?

Retsafdelingen og familieretten ledes i et samarbejde mellem afdelingslederen og to funktionschefer, der har hver sit juridisk faglige ansvar. Afdelingsledelsen har ansvaret for, at arbejdet er tilrettelagt, så der i hele afdelingen foretages en hurtig og effektiv sagsbehandling af høj kvalitet.

Der er pt. 13 medarbejdere i afdelingen.

Afdelingslederen varetager den daglige ledelse af afdelingen, herunder prioritering af arbejdsopgaverne og fordeling af ressourcer. Afdelingslederen har derudover ansvar for bl.a. løbende målopfyldelse, kompetenceudvikling af kontormedarbejdere, statistiske oplysninger samt diverse HR-opgaver som tidsregistrering, ferieplanlægning, sygefraværs- og trivselssamtaler samt administration af domsmænd. Afdelingslederen indstiller i samarbejde med funktionschefen til lønforbedring for afdelingens kontormedarbejdere, ligesom mus-samtaler gennemføres i fællesskab med funktionschefen. Det er indsat en fag-koordinator med ansvar for bl.a. berammelse af straffesager, og denne opgave forventes derfor udført i tæt samarbejde med fagkoordinatoren. Afdelingslederen deltager i sagsbehandlingen efter behov.

Du indgår i rettens ledergruppe, hvor værdier som respektfuld behandling, ansvarlighed, ordentlighed og tillid er helt afgørende for vores samarbejde og lederskab. Vi har en god og åben dialog og lægger vægt på lederudvikling og sparring, og du skal være interesseret i aktiv deltagelse heri. Vi opfatter retten som en enhed, og afdelingslederen har derfor et tæt samarbejde med de øvrige afdelingsledere om den fælles opgaveløsning.



Vi tilbyder:

  • Et spændende og afvekslende job med mulighed for personlig og faglig udvikling.
  • Et rigtigt godt kollegialt fællesskab, hvor vi kan have det sjovt sammen.
  • Mulighed for at sætte præg på en organisation i udvikling.
  • Flekstidsordning, massageordning samt kaffe – og frugtordning.
  • Hjemmearbejde i begrænset omfang, når arbejdet tillader det.


Hvad forventer vi af dig?

Vi forventer, at du er ansvarsbevidst og kommer på arbejde med engagement, godt humør og lyst til at samarbejde og motivere dine kolleger. Du har ledelseserfaring eller ønske om at uddanne/udvikle dig som leder, og du har fokus på medarbejdernes udvikling og trivsel. Derudover forventer vi, at du arbejder målrettet for at sikre målopfyldelse og et højt fagligt niveau. Du er struktureret og handlekraftig, så du kan sikre drivkraft i opgavevaretagelsen og afslutte opgaverne, og så kan du balancere og prioritere ledelsesopgaven i forhold til din deltagelse i sagsbehandlingen. Endeligt er det vigtigt, at du har forståelse for domstolenes særlige rolle i samfundet.

Vi forudsætter, at du er mødestabil og har gode mundtlige og skriftlige danskkundskaber.



Løn - og ansættelsesvilkår

Stillingen er omfattet af fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Aflønning sker afhængig af kvalifikationer og erhvervsbaggrund med indplacering i løngruppe 3, sats 4 (35.703,83 kr. + pension). Der vil være mulighed for at forhandle indplacering og tillæg i mindre omfang.

Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler løbende og senest i uge 15. Det forventes, at der gennemføres rekrutteringstest i forbindelse med ansættelsesproceduren.

Vi vil med dit samtykke indhente en udskrift af din straffeattest.



Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingerne eller Retten i Holbæk kan du kontakte administrationschef Jeanette Jonstrup eller retspræsident Susanne Skotte Wied på rettens telefonnummer 59 49 07 10. Du kan også besøge vores hjemmeside www.domstol.dk/Holbaek.



Send en ansøgning

Online via vores rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.domstol.dk/Holbaek under Job i retten. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”søg stilling”. Udover din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV, relevante udtalelser og eksamenspapirer.



Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Holbæk, Domhusstræde, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011819

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet