Synes du, det er spændende at være med til at sikre, at elever og studerende med funktionsnedsættelser får den rigtige støtte, så de kan gennemføre en uddannelse på lige fod med andre? Har du flair for både at sætte din handicapfaglige viden i spil og for at varetage administrative opgaver, er det dig, vi er på udkig efter! Vi søger lige nu en akademisk medarbejder til Kontoret for Specialpædagogisk Støtte i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Dine arbejdsopgaver
Som vores nye kollega bliver du en del af kontorets handicapfaglige team, der arbejder for at sikre de rette handicapfaglige rammer i de specialpædagogiske støtteordninger (SPS-ordningerne). Du kommer til at varetage en bred vifte af handicapfaglige opgaver både i tilknytning til administration og udvikling af SPS-området samt den konkrete sagsbehandling. Dit primære speciale vil være synsnedsættelser, men du vil også komme til at varetage opgaver inden for andre handicapområder. Du skal derfor have interesse for at tilegne dig viden inden for flere handicapkategorier. Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i teamet og kontoret.
Du vil bl.a. komme til at:
- Sagsbehandle ansøgninger om SPS, herunder vurdere lægefaglig dokumentation og dokumentation fra vores leverandører ift. synsnedsættelser og andre funktionsnedsættelser
- Foretage handicapfaglige vurderinger og træffe afgørelser i forbindelse med klagesager.
- Sikre driften og overholdelse af kontrakter og rammeaftaler med leverandører af specialpædagogiske ydelser gennem løbende leverandørkontakt og dialogmøder.
- Udvikle rammerne for og indholdet i de specialpædagogiske støtteordninger til elever og studerende med funktionsnedsættelser, eksempelvis gennem samarbejde med uddannelsessektorerne og interessenter.
- Bidrage med handicapfaglig viden i forbindelse med gennemførelse af udbud af specialpædagogiske støtteformer, f.eks. støttetimer, IT-hjælpemidler, hjælpemiddelafprøvning mm.
Om dig
Du har en akademisk uddannelse gerne kombineret med praktisk erfaring med støtte af mennesker med synsnedsættelser. Det er i øvrigt en fordel, hvis du har indsigt i uddannelsessystemet og SPS-ordningerne. Alternativt kender du målgruppen fra en anden vinkel og har nu lyst til at bringe denne viden i spil i arbejdet i en offentlig styrelse.
Vi forestiller os, at du har lyst til at arbejde med SPS-ordningerne på et administrativt og samfundsmæssigt niveau, og at den daglige direkte kontakt med SPS-modtagerne ikke er din primære drivkraft.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- Kan formulere dig klart og tydeligt på skrift.
- Er systematisk og analytisk tænkende i din tilgang til arbejdsopgaver.
- Kan bevare overblikket og samtidig har blik for detaljen.
- Tager ansvar og har gode samarbejdsevner.
- Kan skabe gode relationer til eksterne samarbejdspartnere og kan repræsentere styrelsen udadtil.
Om os
SPS-kontoret administrerer de statslige specialpædagogiske støtteordninger i forbindelse med skole og uddannelse. Støtten skal sikre, at elever og studerende med en funktionsnedsættelse kan gennemføre en uddannelse på lige fod med andre. Vi dækker de fleste uddannelser på Børne- og Undervisningsministeriets område og på Uddannelses- og Forskningsministeriets område. Vi administrerer ca. 100 aftaler om indkøb af diverse specialpædagogiske ydelser, træffer årligt ca. 200.000 afgørelser om tildeling af SPS og arbejder løbende med at kvalitetsudvikle SPS-ordningerne.
SPS-kontoret består af ca. 35 medarbejdere fordelt på fem teams; et sagsbehandlerteam, et tilsynsteam, et juridisk team, et tværgående team, samt et handicapfagligt team. Du bliver en del af det handicapfaglige team. Vi er en arbejdsplads med et godt socialt sammenhold, og hvor vi alle brænder for at gøre det muligt for elever og studerende med funktionsnedsættelser at tage en uddannelse på lige fod med andre.
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer ugentligt. Du vil blive ansat som AC-fuldmægtig efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Forventet tiltrædelse 1. januar 2026 eller hurtigst muligt.
Ansættelsessted: Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lisa Wessman på tlf.: 2013 6438 eller kontorchef Kia Borggaard på tlf.: 2369 1529. Du kan læse mere omkring hvordan det er at være ansat i STUK og møde en medarbejder her: Mød en medarbejder
Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.
Du kan desuden læse om de specialpædagogiske ordninger på www.spsu.dk.
Lyder det som noget for dig?
Du søger stillingen via linket i annoncen. Ansøgningsfristen er den 30. november 2025. Vi forventer at afholde samtaler i uge 49 og 50.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Holbæk, Tidemandsvej, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/97db75e5-3fdd-4a77-b508-b75b1f9ce912