Bliv en del af landzoneteamet i Holbæk Kommune som landzonesagsbehandler

dato

Kom til Holbæk Kommune og bliv en del af et fantastisk team med spændende opgaver

Har du lyst til og talent for at arbejde med planlovens landzonebestemmelser, indgå i en konstruktiv dialog med vores ansøgere, og bidrage med gode input til et højt fagligt niveau, så er det dig vi mangler. 

Holbæk Kommune er en stor kommune med store landområder, kyststrækninger, bevaringsværdige landskaber, fredninger og kulturmiljøer. Samtidig er vi en kommune med mange tilflyttere, og vi modtager mange ansøgninger fra borgere og virksomheder, der ønsker at realisere og udvikle projekter i kommunen. Vi søger en kollega, der vil være med til at indgå i denne dialog med borgerne og samtidig varetage de hensyn, som lovgivningen fastsætter. 

Foruden administration af landzonebestemmelserne har landzoneteamet også ansvaret for dispensationer fra naturbeskyttelseslovens bygge- og beskyttelseslinjer, museumslovens beskyttede sten- og jorddiger og tilladelser til at opsætte bade- og bådebroer. Dertil har teamet ansvaret for campingreglementet, landskabelige vurderinger, ansøgninger om skovrejsning og er tilsynsmyndighed på fredninger. 


Hvem er vi?

Med dig vil landzoneteamet bestå af fire fuldtidsstillinger. Teamet hører til i afdelingen Byg og Landzone, der har ca. 25 medarbejdere. 

Vi sidder i storrumskontor ved Holbæk Havn, hvor vi sparrer på tværs af teams og afdelinger.  Som landzonesagsbehandler er det afgørende at have et godt samarbejde med kolleger i andre afdelinger. Vi har en uformel omgangstone, og der er plads til både fordybelse og fælles drøftelser på tværs. Vi udfordrer og støtter hinanden såvel fagligt som personligt. Vi vægter åbenhed, humor og udvikling højt.


Hvad kan vi tilbyde?

En fuldtidsstilling i et spændende og udfordrende job i en organisation, der ikke står stille. 

Vi har spændende projekter og god mulighed for faglig og personlig udvikling. Der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale, da vi gerne vil give et fleksibelt arbejdsliv, der er tilpasset både dine og vores behov.
I det daglige er der gode sparringsmuligheder med såvel leder som kolleger, og vi har generelt et godt arbejdsmiljø med masser af humør.

Vi har kantineordning og en god personaleforening.

 
Hvad søger vi?

Vi søger en kollega, der er har lyst til at være en del af et team, der sætter team-ånd og faglighed højt og som synes det skal være sjovt at gå på arbejde. 

Vi lægger stor vægt på, at vi er til for borgerne og er med til at hjælpe deres drømmeprojekter på vej. Du skal derfor være god til dialog, og det skal være helt naturligt for dig at formidle kompliceret lovgivning, både i tale og skrift. Vi tror stærkt på, at det oftest giver mening at køre ud og møde borgeren eller virksomheden, dér hvor projektet skal realiseres eller hvor vi skal i dialog om lovliggørelse af et ikke-lovligt forhold. Håndhævelsessager er en nødvendig del af din arbejdsdag, og det er således også vigtigt at kunne agere i mere konfliktfyldte dialoger.   

Relevant erhvervserfaring er en fordel, ligesom vi vægter engagement, gåpåmod og lyst til at sige meninger og synspunkter højt. En forståelse for og interesse i at arbejde i en politisk ledet organisation er ligeledes en fordel.
 

Vi mangler dig, der: 
  • Har en relevant uddannelse, som f.eks. landskabsarkitekt, hortonom, landinspektør, geograf, arkitekt eller lignende.
  • Har forståelse for at vores borgere/ansøgere skal være i centrum. 
  • Har stærke samarbejdsevner - internt såvel som eksternt.
  • Kan tænke i helheder og har blik for tværfaglighed.
  • Har gode formidlingskompetencer i skrift såvel som tale.
  • Bidrager til et stærkt, fagligt miljø ved at dele ud af erfaringer og synspunkter. 
  • Har en åben og nysgerrig tilgang til opgaveløsning. 
  • Bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø. 
  • Har kørekort (kategori B). Dette er et ufravigeligt krav.

Ansøgning og ansøgningsfrist 

Vi vil se frem til at modtage din ansøgning senest 8. januar 2025. Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 16. januar 2025 og evt. anden samtale ugen efter. 


Praktisk info

Stillingen er fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. marts 2025 eller hurtigst muligt. Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst, og efter forhandling med din kommende tillidsrepræsentant.  


Har du spørgsmål?

For spørgsmål til stillingen er du velkommen til at ringe til landzonesagsbehandler Thomas Peetz på 72 36 26 39 eller afdelingsleder Pia Nielsen på 72 36 26 41. 


Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Kanalstræde, 2, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153994

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet