BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være medspiller i en myndighedsafdeling, der sammen med resten af det specialiserede voksenområde i Holbæk Kommune er i faglig udvikling?
Er du:
- En leder, der i dit samarbejde og i din dialog med medarbejdere giver plads til løsninger på tværs i organisationen til gavn for borgerne?
- En leder der har blik for forebyggelse og borgernes egne evner og mulighed for udvikling?
- En leder der forstår vigtigheden af samarbejde mellem myndighed og udfører?
Hvis du samtidig kan se dig selv som en del af et ledelsesteam, hvor ord som dialog, tilgængelighed, økonomi, jura og ordentlighed går hånd i hånd… Ja, så er det dig, vi leder efter som teamleder til vores voksen myndighedsafdeling i Social Indsats og Udvikling (SIOU).
Vi har brug for en teamleder, der vil personaleledelse og udvikling, og som ved, at med den rette ledelse kommer den samlende faglighed bedst i spil.
Som myndighedsafdeling bliver vi naturligt en del af mange udviklingsdagsordner – vi samarbejder blandt meget andet om Housing First, Recovery-orienteret rehabilitering samt Den Kommunale Ungeindsats. Derudover arbejder hele Holbæk Kommune med sammenhængende borgerforløb på tværs af kerneområder til gavn for borgerne. Vi er rigtigt godt i gang med VUM 2.0 og overgang til ny version af vores IT-system Nexus.
Vi er en afdeling i udvikling og vækst med 28 dedikerede medarbejdere, som over den kommende periode vokser i størrelse med baggrund i en politisk beslutning om opnormering af området. Med udgangspunkt i myndighedsarbejdet som det, vi er fælles om prioriterer vi at fastholde vores afdeling som en god arbejdsplads. Afdelingen tæller både jurist, faglig konsulent, myndighedssagsbehandlere og studentermedhjælpere, som alle bidrager til løsning af vores fælles opgave.
Du vil som teamleder få personaleansvar for mere end halvdelen af afdelingen, hvorfor vi forventer, du er vild med personaleudvikling, medarbejderudviklingssamtaler, ledelses- og læringstilsyn i sagerne og det at være med til at holde lygten og lyse på vejen.
Du vil sammen med resten af SIOU og det specialiserede voksenområde være med til at gå nye veje og til at arbejde for at skabe forudsætningerne for, at voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder.
Du vil få et job i et højtprioriteret område i Holbæk Kommune, hvor det handler om rettidig indsats i voksne udsattes liv. Et tema som løbende udvikles, og hvor vi gerne træder nye veje med fortsat ønske om at være involverende og samarbejdende med udsatte voksne, deres pårørende og med civilsamfund og øvrige kerneområder.
Om dig
Du har faglig tyngde og er iklædt kraftige myndighedsbriller samt har overblik over og nysgerrighed på de løsninger, der virker.
Du er fortaler for det tværgående samarbejde og tror på borgerinddragelse som afgørende for at lykkes til borgerens fordel.
Du er en holdspiller, der arbejder for helheden som første prioritet og for delheden derefter.
Du søger en lederstilling, fordi du vil noget med at være leder.
Du skal have lyst til at være del af en udvidet lederkreds, hvor vi samarbejder på tværs af SIOU og andre kerneområder.
Vigtigt for at lykkes i stillingen
- Du er både anerkendende og empatisk og har holdninger og kant.
- Du er troværdig og ordentlig – der er sammenhæng mellem det, du siger, og det, du gør. Det betyder, at du er retningsvisende, og kan lede med tillid og fokus på kerneopgaven i tråd med den faglige retning og de opsatte mål.
- Du er tilgængelig og nærværende, og har forståelse for borgeres og medarbejderes komplekse udfordringer og vil være medvirkende til at skabe trivsel og glæde i arbejdet med Holbæk Kommunes borgere.
- Du har en god forståelse for at være mellemleder i en politisk styret organisation, hvor der skal prioriteres indenfor rammen, og hvor lovgivning, de sociale indsatser og økonomi går hånd i hånd.
Du kan forvente at blive en del af en organisation,
- Hvor vi insisterer på at arbejde på tværs og at gå nye veje, hvis det gavner borgerperspektivet.
- Hvor vi skaber resultater og har høje ambitioner for udsatte i Holbæk Kommune med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed.
- Der gerne giver en høj grad af fleksibilitet, indflydelse og ansvar for en opgave, som kræver personligt overskud og høj arbejdskapacitet.
- Der hylder det nye arbejdsbegreb, hvor stor fleksibilitet med bl.a. hjemmearbejde og digitale løsninger er ny hverdag.
Løn- og ansættelsesvilkår:
- Løn og ansættelsesforhold er individuelt forhandlet ud fra fagorganisatorisk tilhørsforhold og ”Ny Løn”.
- Stillingen er 37 timer pr. uge
- Der indhentes reference fra tidligere ansættelser, 1 eller 2. Der kan blive anmodet om udvidet reference.
- Stillingen er til besættelse pr. 1. november eller snarest derefter.
Vil du vide mere:
- Hvis du ønsker flere informationer, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birte Ahrensberg på 72 36 80 26, eller på mail biola@holb.dk, jeg er retur fra ferie d. 13. august.
- Frist for ansøgning er 1. september 2024.
- Vi forventer at afholde samtaler: 10. september 2024 eller 17. september 2024, eventuelt 2. samtale efter en test 25. september 2024.
- Vi vil ligeledes anmode om straffeattest, som vi selv indhenter.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090020