Bliv kontorfunktionær og gør en forskel for studerende med specialpædagogiske behov

dato

Har du lyst til at arbejde med at behandle ansøgninger og træffe afgørelser, der kommer til at gøre en forskel for elever og studerende med en funktionsnedsættelse? Vil du have indblik i Børne- og Undervisningsministeriets arbejde med at kvalitetsudvikle og effektivisere administrationen omkring ansøgninger om specialpædagogisk støtte (SPS)? Så er jobbet i Kontoret for Specialpædagogisk Støtte i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet måske noget for dig. Vi søger lige nu flere kontorfunktionærer til behandling af ansøgninger om SPS.


Dine arbejdsopgaver

Opgaver relateret til sagsbehandlingen løses i fællesskab i vores sagsbehandlerteam, der i dag er på 8 medarbejdere og en elev. Der er desuden et tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i kontoret.

Opgaverne vil omfatte:

  • Behandling af ansøgninger om specialpædagogisk støtte inden for forskellige uddannelsesområder. Ansøgningerne afgøres i henhold til gældende lovgivning og praksis. Vi indhenter ved behov supplerende oplysninger og dokumentation fra uddannelsesstederne.

  • Mulighed for at opnå særlig ekspertise inden for et eller flere handicapområder, som du skal vejlede og sparre med dine kollegaer omkring

  • Besvarelse af telefonopkald og mails fra uddannelsessteder, borgere og andre samarbejdspartnere. Vi har faste telefontider, hvor vi skiftes til at være på i telefonvagten.

  • Aktiv deltagelse i implementeringen af nye funktioner i vores it-system, SPSA, til behandling af ansøgningerne.



Om dig

Du har lyst til at være med til at sikre en god, stabil drift i et team, hvor både selvstændighed og gode samarbejdsevner er et must.

Derudover lægger vi vægt på, at du har:

  • Erfaring med sagsbehandling generelt, gerne inden for offentlig administration.

  • Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt.

  • Administrativt overblik og kendskab til principper og regler for forvaltningsafgørelser.

  • Interesse for området!

Vi forventer, at du har en kontoruddannelse inden for offentlig administration eller anden relevant uddannelse.


Om vores kontor

Vi administrerer de statslige specialpædagogiske støtteordninger (SPS-ordningerne) i forbindelse med skole og uddannelse. Støtten skal sikre, at elever og studerende med en funktionsnedsættelse kan gennemføre en uddannelse på lige vilkår med andre. Støtten kan bl.a. bestå af it-hjælpemidler til elever og studerende med ordblindhed, bevæge- eller synshandicap eller støttetimer til elever og studerende med psykiske eller neurologiske vanskeligheder. Vi dækker de fleste uddannelser på Børne- og Undervisningsministeriets område og på Uddannelses- og Forskningsministeriets område.

I kontoret er vi ca. 35 kolleger fordelt på sagsbehandlere, studentermedhjælpere og en række generalister med handicapfaglig, økonomisk og juridisk viden om området. Vi administrerer ca. 100 aftaler om indkøb af diverse specialpædagogiske ydelser, træffer årligt knap 200.000 afgørelser om tildeling af SPS og arbejder løbende med at kvalitetsudvikle SPS-ordningerne. Du bliver en del af en arbejdsplads med et godt socialt sammenhold, hvor vi alle brænder for at gøre det muligt for elever og studerende med funktionsnedsættelser at tage en uddannelse på lige fod med andre. Vi lægger vægt på, at der er en god balance mellem arbejdsliv og privatliv og der således gode muligheder for hjemmearbejde.



Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som kontorfunktionær efter organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer m.fl.
Din arbejdsplads bliver Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk.
Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest 1. december 2025.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lisa Folmer Wessman på tlf.: 20 13 64 38 eller kontorchef Kia Schou Borggaard på tlf.: 23 69 15 29.

Du kan også læse om styrelsen på vores hjemmeside www.stukuvm.dk og om de specialpædagogiske ordninger på www.spsu.dk.



Ansøgning

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via stillingsopslaget på vores hjemmeside senest den 21. september 2025. Vi forventer at holde samtaler i uge 39 og 40. Samtalerne holdes på Teglholmsgade 1, 2450 København SV.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Holbæk, Tidemandsvej, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b755635a-2087-4afe-a6f4-9dde7dbf9fa3

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet