Byggesagsbehandler til Holbæk Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kom og bliv en del af et fantastisk team med spændende opgaver

Hvis du har flair for og lyst til at arbejde med byggesagsbehandling af erhvervssager, tage dialogen med vores ansøgere og bidrage til det gode faglige sparringsmiljø i byggesagsteamet – ja, så er det lige dig vi mangler!

Holbæk Kommune er i spændende udvikling, så hvis du brænder for at finde de bedst mulige løsninger, som kan tilgodese vores borgere og virksomheders behov, så er det præcis nu, du skal sende os en ansøgning.  Geografisk dækker vi et stort område med både by, land og sommerhusområder, hvilket giver en spændende diversitet i opgavesammensætningen. 

Du får mulighed for at blive en del af et team, der sætter team-ånd og faglighed højt, og som synes det skal være sjovt at gå på arbejde. 

Din nye afdeling og dine nye kolleger
Med dig er Byg og Landzone en afdeling på 23 medarbejdere i alt. Afdelingen består af 1 koordinator, 13 byggesagsbehandlere, 4 landzonesagsbehandlere, 4 administrative medarbejdere samt 1 BBR-registerfører. Vi er repræsenteret bredt på faglighed, køn, alder og erfaring, og vi brænder for at hjælpe byggedrømme på vej. Dette gør vi i fællesskab med vores borgere og ansøgere ved at være nysgerrige og bringe vores faglighed i spil.

Afdelingen er inddelt i følgende teams, som arbejder tæt sammen, men som hver har deres opgavefokus: 

  • byggesager for enfamiliehuse, sommerhuse, sekundær bebyggelse m.v. 
  • byggesager for erhverv, etageejendomme, samt håndtering af skimmelsager.
  • landzonesager for byggeri i det åbne land. 
  • BBR, systemer, Filarkiv, hjemmeside og postkasser, flexboliger m.v.

Derudover er der en række opgaver, der ikke ligger fast, men løses i fællesskab. 
Mange afgørelser træffes sammen med kollegerne til de ugentlige sparringsmøder, da det er væsentligt, at afgørelserne er i overensstemmelse med den fælles linje, vi administrerer efter. 

Vi sidder i storrumskontor, så vi kan sparre på tværs af teams og afdelinger. Vi har en uformel omgangstone, og der er plads til både fordybelse og fælles drøftelser på tværs. 
Vi udfordrer hinanden og støtter hinanden såvel fagligt som personligt. Vi vægter åbenhed, humor og udvikling højt. Det betyder, at kontoret ofte summer af spændende projekter og snak hen over bordene for at finde de bedst mulige løsninger på opgaverne. 

Vi har en fleksibel fremmødekultur, hvor der også er plads til hjemmearbejde.

Vi mødes også udenfor arbejdstid til sociale arrangementer Det kan være at vi tager ud at spise sammen, tager på udflugt, går i biografen eller drikker en fredagsøl sammen.

Hvad søger vi? 
Vi søger en kollega der er har lyst til at være en del af teamet, der behandler erhvervssager, og som sætter team-ånd og faglighed højt og som synes det skal være sjovt at gå på arbejde.  

Vi lægger stor vægt på, at vi er til for borgerne og er med til at hjælpe deres byggedrømme på vej. Du skal derfor være nysgerrig, rigtig god til dialog og det skal være helt naturligt for dig at gribe telefonen og undersøge eller formidle omstændighederne såvel som kompliceret lovgivning. Somme tider giver det mere mening at mødes ude på byggepladsen, og du skal derfor have et kørekort til bil.

Forståelse af og interesse for at arbejde i en politisk organisation er en fordel. Hvis du har arbejdet med byggesagsbehandling, særligt med erhvervssager, er det også en fordel. Vi er dog også gode til at lære kolleger op i disciplinen, så nyuddannede skal ikke holde sig tilbage. 

Vi lægger vægt på, at du

  • har en relevant uddannelse som f.eks. arkitekt, ingeniør eller bygningskonstruktør og/eller har interesse for arkitektur og lovgivning.  
  • har forståelse for at vores borgere/ansøgere skal være i centrum. Vi er til for dem!
  • har stærke samarbejdsevner, internt såvel som eksternt.
  • kan tænke i helheder og har blik for, hvilke fagligheder der skal i spil ift. smidig proces i et sagsbehandlingsforløb. 
  • har gode formidlingskompetencer i skrift såvel som tale.
  • åbent og engageret bidrager til arbejdet ved at dele ud af erfaringer og er nysgerrig på vores ansøgere og dine kollegers input.
  • bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø, en fælles kultur og et stærkt fagligt miljø. 
  • er godt inde i Bygningsreglementet BR18, byggeloven, planloven, forvaltningsret og har interesse i at følge med i nye vejledninger og ændringer.


Hos os får du

  • en fuldtidsstilling i en organisation, der ikke står stille, og hvor der altid er spændende projekter.
  • et spændende og udfordrende job med engagerede kolleger.
  • gode sparringsmuligheder med leder og kolleger.
  • mulighed for personlig udvikling og kurser. 
  • et fleksibelt arbejdsliv tilpasset dine og vores behov. 
  • En god kantine og en aktiv personaleforening
  • et godt arbejdsmiljø med masser af humør. 

Vi holder til på Kanalstræde – kun 10 minutters gang fra Holbæk Station – og lige i nærheden af Holbæks hyggelige havnemiljø, hvor du kan nyde bølgeskvulp og gamle træskibe, når du trænger til lidt frisk luft efter en travl dag.

Vi håber på at kunne ansætte vores nye kollega pr. 1. maj 2024 eller snarest muligt herefter.
Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og efter forhandling med din kommende tillidsrepræsentant.  

Vil du være en del af Byg og Landzone?
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest fredag den 15. marts 2024.  Vi holder ansættelsessamtale torsdag den 21. marts 2024 og evt. anden samtale ugen efter, hvis nødvendigt. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til koordinator Max Houlind på 72 36 97 34 eller afdelingsleder Pia Nielsen på 72 36 26 41. 

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Kanalstræde 2, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997526

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet