Cheflæge med fokus på klinisk biokemi og strategisk udvikling søges til Holbæk Sygehus

dato

Brænder du for at forene ledelse og faglig udvikling? Og har du viljen og ambitionerne til sammen med chefbioanalytikeren at tage ansvar for afdelingens udvikling og drift, så har vi det helt rigtige job til dig.

Rollen som cheflæge

Som cheflæge vil du i tæt samarbejde med afdelingens chefbioanalytiker sikre sammenhængskraft, synergi og fælles retning både i forhold til drift og til strategiske opgaver og mål. I har et fælles ansvar for at videreudvikle og sikre kvalitetsudvikling og løbende forbedringer af kerneopgaven. En opgave, som I vil løfte i samarbejde med afdelingsledelser fra de samarbejdende afdelinger både på sygehuset og i regionen.

Fremtidens Holbæk Sygehus

Holbæk Sygehus er midt i en stor strategisk omlægning, hvor vi som sygehus arbejder med at styrke fokus på patienterne og de gode forløb. Dette sker igennem omlægning af patientforløb, optimering af arbejdsgange og minimering af overgange. Vores sygehus består af mange enheder, som alle løfter de opgaver, som de er bedst til og samarbejder på tværs. Vi skal derfor sikre klinisk effektivitet og undgå dobbeltarbejde i en ramme, hvor patientforløb og kapacitet tilpasses hinanden.


Vi leder efter dig, der

  • Er uddannet speciallæge i klinisk biokemi
  • Har lyst til ledelse og erfaring med komplekse ledelsesopgaver
  • Kan være med til at sikre og udvikle den høje faglighed indenfor specialet
  • Kan understøtte og drive den faglige og strategiske udvikling i afdelingen og på sygehuset, og samtidig integrere relevante anbefalinger fra Vælg klogt indsatsen
  • Kan prioritere opgaver og ressourcer, så der skabes mest mulig værdi for patienterne
  • Er god til at samarbejde og har fokus på at understøtte god trivsel
  • Er en lydhør, visionær og løsningsorienteret leder
  • Har masser af energi, møder folk i øjenhøjde og har lyst og mod på at sætte retning og tempo på såvel små som store dagsordner
  • Kan understøtte forskning i afdelingen og på sygehuset
  • Kan understøtte, at afdelingen og sygehuset er et attraktivt arbejds- og uddannelsessted


For at være et godt match skal du have personlig og faglig gennemslagskraft og ikke mindst kunne tænke og arbejde strategisk. Det betyder, at du som leder er udviklingsorienteret og innovativ, og at du kan dokumentere din evne til at fuldføre indsatser. Samtidig skal du have forståelse for og let ved at sætte dig ind i økonomi- og aktivitetsstyring.
Stillingen kræver gode samarbejdsevner og en lyst til et tæt samarbejde med chefbioanalytikeren og sygehusets øvrige afdelingsledelser, med sygehusledelsen og med andre sygehuse.



Om Klinisk Biokemisk Afdeling

Afdelingen servicerer de kliniske afdelinger på Holbæk Sygehus med prøvetagning, EKG og analysesvar og har derudover en betydelig ambulant prøvetagningsaktivitet med ca. 600 patienter dagligt fordelt på tre adresser (Holbæk Sygehus, Kalundborg Sundheds- og Akuthus samt Sundhedscenter Odsherred).

Afdelingen servicerer desuden alle læge- og speciallægepraksis i området. Fra Sundhedscenter Odsherred og Kalundborg Sundheds- og Akuthus er der mobil prøvetagningsservice for plejehjem i de to kommuner.

Laboratoriet på Klinisk Biokemisk Afdeling har en samlet medarbejderstab på ca. 85 ansatte og producerer ca. 5,5 millioner analysesvar årligt. Afdelingen er akkrediteret efter den danske standard DS/EN ISO 15189.

Klinisk biokemi er et tværfagligt speciale, der har tradition for forskning med inddragelse af og samarbejde med mange forskellige kliniske specialer.

Afdelingen har et tæt samarbejde med de øvrige klinisk biokemiske afdelinger i regionen for at sikre høj faglighed, fælles retning og harmonisering af den klinisk biokemiske service i Region Sjælland.

Vi kan tilbyde

Vi tilbyder dig et spændende lederjob i en velfungerende og visionær afdeling. Vi sætter baren højt, og afdelingen har fokus på at være i kontinuerlig udvikling med patienten i fokus.

Du møder ind i en afdeling med et godt arbejdsmiljø og med dygtige, engagerede kolleger, der glæder sig til at tage imod dig.

Vi prioriterer onboarding, faglig sparring og kompetenceudvikling højt, bl.a. via vores introduktions-program for nye ledere, som du bliver tilknyttet fra dag ét. Her bliver du grundigt introduceret til ledelses­opgaven af Sygehusledelsens stab, ligesom du kommer på introduktion hos alle afdelingsledere på resten af sygehuset.

Du får gode rammer for din egen faglige og personlige udvikling. Vi gør meget for at understøtte god ledelse og du tilbydes et lokalt coachingforløb med henblik på trivsel og samarbejde i ledelsesopgaven.


Vi glæder os til at modtage din ansøgning

Din ansøgning og dit CV skal være os i hænde senest d. 10. december 2024, og vi forventer at holde 1. ansættelsessamtale d. 13. december 2024 og 2. samtale d. 19. december 2024.

Der afholdes tests mellem de to samtaler.

Stillingen er til besættelse d. 1. februar 2025 eller efter aftale.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sygehusdirektør Dan Brun Petersen på telefon 93 56 88 07 eller chefbioanalytiker Anne Haahr Ibsen på 59 48 44 01, mail anib@regionsjaelland.dk.

Om Holbæk Sygehus

Holbæk Sygehus er en innovativ arbejdsplads med masser af muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi vil være førende i diagnostik og behandling af almene og hyppigt forekommende sygdomme, og vi har velfungerende forskningsmiljøer på disse områder.

Vi er et ambitiøst og veldrevet sygehus med en flad ledelsesstruktur – så vejen fra idé til handling er kort. Vi glæder os til at byde dig velkommen på holdet. Du kan se mere om  job på Holbæk Sygehus her.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6152270

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet