BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du som os i Holbæk Kommune optaget af de gode borgerforløb, høj faglighed og medarbejdertrivsel? Og synes du samtidig, at faste selvstyrende teams er den helt rigtige vej at gå for syge- og hjemmeplejen, så læs videre her:
Vores gode kollega og leder af Stenhusvej team 2, har efter mange års ansættelse i kommunen valgt at gå på pension. Vi søger derfor en distriktsleder, der ønsker at indgå i duoledelsen i et veldrevet og velfungerende distrikt.
Om jobbet
Stenhusvej Hjemmeplejedistrikt er opdelt i 2 distrikter, der er bosat på samme matrikel. Du vil derfor have tæt samarbejde med en lederkollega. Distriktet Stenhusvej team 2 har medarbejdere i både dag- og aftenvagt og har herudover egen sygeplejeklinik. Natdækningen varetages af en selvstændig hjemmeplejegruppe.
Syge- og hjemmeplejen i Holbæk Kommune består af 15 hjemmeplejedistrikter, der yder sygepleje samt pleje og omsorg til borgere i eget hjem. Vi arbejder tværfagligt og i alle vores teams er der både sygeplejersker, SSA’er og SSH’er. Herudover er der elever og studerende, da vi varetager en stor uddannelsesopgave.
Faste Selvstyrende Teams:
I Holbæk Kommunes Syge- og Hjemmepleje er vi netop ved at omlægge driften til at køre med faste selvstyrende teams. En organisationsform, der giver muligheder for ny måder at tænke pleje på ved at sikre mere kontinuitet og faglig kvalitet i opgaveløsningen. Borgerne oplever færre skift i det personale, de møder, og personalet oplever større arbejdsglæde bl.a. på grund af et styrket tværfagligt samarbejde.
Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder bliver bl.a. at:
- Skabe en fælles retning for alle med kerneopgaven som omdrejningspunkt
- At være med til at omstille syge- og hjemmeplejen til at kører i faste selvstyrende teams
- Ressourcestyre og overholde budget
- Sikre at driften kører i det daglige – herunder at løse og følge op på diverse administrative opgaver
- Skabe gode rammer for medarbejderne, så de bedst muligt kan løse kerneopgaven
- Arbejde med elektronisk omsorgsjournal Nexus og sikre den faglige kvalitet
- Arbejde systematisk med forbedringer af arbejdsgange og patientsikkerhed
- Implementere handleplaner for strategierne på ældreområdet sammen med medarbejderne
- Samarbejde på tværs af egen enhed og øvrige enheder i Aktiv Hele Livets områder bl.a. visitation, hjælpemiddelcenter, sundhedscenter og specialister
- Sætte retning for at arbejde med kulturen på ældreområdet og sammen med medarbejderne løfte kvaliteten
Hvem er du?
- Du er optaget af et godt arbejdsmiljø og har fokus på trivsel og medarbejderudvikling
- Du har fokus på fællesskabet og samarbejdet imellem alle faggrupper – herunder også i TRIO og MED-sammenhænge
- Du kan vise vejen, har gennemslagskraft og er optaget af samspillet mellem borgere, pårørende og medarbejdere
Du er autoriseret sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent. Herudover vil det være et stort plus, hvis du har erfaring med ledelse inden for hjemmeplejen samt har en diplomuddannelse i ledelse eller anden tilsvarende. Vi lægger ligeledes vægt på en leder, som udviser tillid, er nærværende og kan være synlig på skift for både dag- og aftenvagten.
Vi tilbyder
Engagerede og dygtige medarbejdere samt en stor ledergruppe med erfarne ledere. Holbæk Kommune har bl.a. beskrevet strategier i forhold til demens, rehabilitering og rekruttering, og vi skal i fællesskab i ledergruppen sammen med medarbejdere udvikle området og omsætte strategierne til fortsat handling.
Et område i udvikling, hvor vi allerede nu løser mange komplekse sygeplejefaglige opgaver, herunder akutopgaver og IV-behandling. Vi skal sammen med regionen fortsat udvikle rammerne for det nære sundhedsvæsen og de nye sundhedsklynger.
Området udvikles løbende, og der er derfor mulighed for sammen med de øvrige lederkollegaer og medarbejdere at præge udviklingen og sammen skabe rammerne for den bedst mulige ældrepleje i Holbæk.
En af dine lederkollegaer vil være din mentor, så vi sikrer en god introduktion og overlevering til dig, som nystartet leder.
Tiltrædelse, løn- og ansættelsesforhold
Tiltrædelse er 1. juli 2024 eller snarest derefter. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte leder af Syge og Hjemmeplejen Minja Tobiassen på telefon 7236 5726 eller distriktsleder Lene Schulz på telefon 7236 6806.
Ansøgningsfrist
Du sender ansøgningen ved at trykke på knappen ”send ansøgning”. Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 12. maj 2024.
Vi udvælger kandidater til samtale den 13. maj 2024, og du vil modtage besked denne dag, hvis du skal til samtale.
Vi holder 1. samtaler den 17. maj 2024 og 2. samtaler den 27. maj 2024.
Mellem 1. og 2. samtale vil der desuden skulle udfyldes 2 personlighedstests, som du får tilbagemelding på forud for 2. samtale.
Om Aktiv Hele Livet og Holbæk kommune
Aktiv Hele Livet er et af 6 kerneområder i Holbæk Kommune. I Aktiv Hele Livet er der ansat ca. 900 medarbejdere. Kerneopgaven for Aktiv Hele Livet er, at vi skal hjælpe borgerne til at leve et så aktivt og selvstændigt liv som muligt. Dette gør vi blandt andet ved at have en anerkendende tilgang til borgeren og støtter ham/hende i at mestre sit eget liv, ved at udnytte velfærdsteknologiens muligheder og ved at borgeren oplever en sammenhængende og helhedsorienteret indsats.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Alle Kan Bidrage, Uddannelse til Alle Unge, Læring og Trivsel, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Borgerservice. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Stenhusvej, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034009