Er du sundhedsfagligt uddannet og vild med socialpædagoger? 

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Så er du måske vores nye udviklingskonsulent til voksensocialområdet i Social Indsats og Udvikling. 

I Social Indsats og Udvikling brænder vi for, at udsatte børn, unge og voksne har mest muligt ansvar for og medbestemmelse over eget liv. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen til opgave at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder. 

I voksen-tilbudsområdet driver vi forskelligartede botilbud såvel §107,108 som 105/85, desuden gruppeforløb og udekørende §85 støtte, samt aktivitets- og beskæftigelsestilbud. Det vil være disse tilbud du som konsulent primært skal understøtte.   

Som sundhedsfaglig udviklingskonsulent arbejder du med dokumentations-, udviklings- og implementeringsopgaver i samarbejde med voksen-tilbudsområdets mange interessenter. Dine opgaver vil f.eks. være: 

  • Understøtte de socialpædagogiske tilbud i forbindelse med tilsyn fra Styrelsen fra Patientsikkerhed, Socialtilsynet, Arbejdstilsynet mv. 
  • Deltage i og drive udviklingen af vores kvalitets- og læringsorganisation, herunder forsat implementering af den fælles standard for registrering af data på sundheds- og ældreområdet FSIII 
  • Samarbejde med systemadministrator, så der sikres tæt kobling mellem fagsystem (Nexus) og metode 
  • Bidrage til sammenhæng og kvalitet i borgerforløb herunder fokus på at det pædagogfaglige og sundhedsfaglige spiller stærkt sammen 
  • Deltage i generelle udviklings- og implementeringsopgaver på det øvrige socialområde 
  • Behovsbestemt at sætte dig ind gældende lovgivning (sundhedslov, servicelov, arbejdsmiljølovgivning)  
  • Være tovholder på opfølgning på utilsigtede hændelser på tværs af interne tilbud 
  • Planlægge og gennemføre undervisning – internt og eksternt   
  • Understøtte driften med sparring, sidemandsoplæring m.m.  

Du vil få mulighed for selv at forme fokus i stillingen, alt efter hvilke kompetencer du medbringer i rygsækken. 

Om dig 

Udover at du er vild med socialpædagoger, for dem har vi heldigvis mange af på vores socialpædagogiske tilbud, har du en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund, og du har erfaring fra sundhedsfaglig praksis. 

Du har drive og stærke samarbejdskompetencer, som du anvender til at etablere gode relationer i organisationen. Du er en teamplayer, der byder ind i socialområdets fælles opgave med at løse kerneopgaven. Samtidig er du klar på selv at drible med en opgave, når kursen er sat.  

Den ideelle konsulent er: 

  • Tilsynsvant og ikke skræmt heraf, men kan danne nøgternt overblik 
  • Erfaren indenfor konsulentopgaver, alt fra de mere stille ved pc’en til de udadvendte, undervisende og faciliterende 
  • Kommunikationsstærk og kan skabe forståelse for det sundhedsfaglige gennem et dagligdags sprog uanset og det er en kollega, borger, leder eller politiker du har kontakt til 
  • Nysgerrig på andres hverdag og perspektiver, f.eks. er vores tilbudssteder meget forskellige 
  • Samarbejdsstærk og imødekommende, hvem du end skal samarbejde med i vores omfangsrige organisation eller eksternt i f.eks. tilsynene og Regionen    
  • En ørn til dokumentation og It-systemer 
  • Erfaren i brug af data til analyse, overblik og forståelse - og også formidlingen heraf  

Hvad kan vi tilbyde?  

At du bliver en del af et højt engageret, samarbejdsorienteret voksensocialområde med fokus på borgerne og den forskel vi kan bidrage med. Vi insisterer på at vi kan blive bedre og er altid nysgerrige og undersøgende på, hvordan vi kan udvikle vores kerneopgave og måden, vi løser den på. Vi går op i at være ordentlige og vi tror på og mærker at når vi løfter kerneopgaven godt og i fællesskab mærkes det på trivslen og humøret.   

Mulighed for selv at påvirke opgavesammensætningen.  

Flextid og mulighed for hjemmearbejde når opgaver og arbejdskontekst egner sig hertil.  

Værdsættelse af dit arbejde, herunder ledere med blik for dine potentialer, og gode kolleger at samarbejde og sparre med.  

Vil du vide mere kontakt udviklingskonsulent Sif Kolling Thomsen eller Strategisk leder Lotte Vandel   

Løn og ansættelsesvilkår: 

Stillingen er fast 37 ugentligt med løn efter gældende overenskomst. Opstart forventes 1. december 2023  

Der tages reference inden ansættelse og indhentes straffeattest 

Ansøgningsfrist:
D. 21. oktober. Samtaler afholdes torsdag d. 26. oktober.   

Om Social Indsats og Udvikling 

I Holbæk Kommune er vi organiseret ud fra seks kerneområder, som alle, hver for sig og på tværs af hinanden, bidrager til at spille sammen med borgere, erhvervsliv, foreninger og frivillige. Kerneopgaven for Social Indsats og Udvikling er at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder og med mest muligt ansvar for og medbestemmelse over eget liv. 

Vi er ca. 900 medarbejdere i Social Indsats og Udvikling og vores målgruppe er børn, unge og voksne med særlige behov. Vi varetager en bred vifte af opgaver i forhold til forebyggelse, myndighedsbehandling, indsatser og botilbud. Vi arbejder på tværs af både lovgivninger, fagsystemer og fagligheder. 

Læs mere om kommunen, vores organisation og vores personalepolitik på: 

https://holbaek.dk/om-kommunen/ 

  
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 73.700 indbyggere og 4.930 medarbejdere. 
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid. 
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanvej 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915493

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet