Erfaren akademiker til vidensarbejdet om pædagogisk kvalitet i dagtilbud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du motiveret for at styrke kvaliteten i de danske dagtilbud og fremme en vidensdrevet udvikling af dagtilbudsområdet? Har du stærke kompetencer inden for projektledelse, arbejde med viden, data og kommunikation, og har du viden om dagtilbudsområdet? Så er du måske vores nye kollega i dagtilbudsteamet ’Viden og Praksis’.



Om dagtilbudsteamet ’Viden og Praksis’

Teamet består af vidensenheden og af praksiskonsulenterne. Teamets formål er at øge den pædagogiske kvalitet i de danske dagtilbud ved at fremme en vidensdrevet udvikling af dagtilbudsområdet og ved at understøtte implementering af lovgivning og politik på området.



Du bliver en del af et engageret team, som prioriterer både de faglige ambitioner og det kollegiale samvær højt!



Om arbejdsopgaverne

Vidensenhedens kerneopgave er at understøtte kvalitetsudvikling og vidensbasering på dagtilbudsområdet gennem at opsamle, udvikle og omsætte viden.



Dine opgaver vil blandt andet kunne bestå i at:

  • Projektlede og kvalificere opgaver på dagtilbudsområdet såsom evalueringer, analyser, litteraturkortlægninger, inspirationsmaterialer mv. blandt andet i samarbejde med leverandører
  • Formidle viden om dagtilbud skriftligt og mundtligt fx i inspirationsmaterialer og på temamøder, seminarer mv.
  • Kommunikere om relevant viden, inspiration og projekter gennem emu.dk og vores SoMe-profiler
  • Administrere ansøgningspuljer, herunder udarbejde vejledninger og skabeloner samt sagsbehandle ansøgninger
  • Anvende relevante data til kvalitetsudvikling af dagtilbudsområdet
  • Betjene og samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriets departement, relevante kontorer i styrelsen, andre ministerier mv.


Om dig

Vi forventer, at du kan genkende dig selv i det meste af nedenstående:

  • Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse i fx sociologi eller statskundskab og gerne flere års erfaring fra relevant arbejde, fx med analysearbejde i staten eller en kommunal forvaltning
  • Du er analytisk og har stærke metodiske kompetencer inden for evaluering og anvendelse af data
  • Du er en god formidler og har lyst til at arbejde med kommunikation til sektoren
  • Du har viden om dagtilbudsområdet og rammerne for den pædagogiske praksis


Løn- og ansættelsesvilkår

Afhængig af kompetencer og erfaringsprofil vil du blive ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent med opstart den 15. august 2023 eller hurtigst muligt derefter. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af dine kvalifikationer. Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en børneattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.



Ansættelsessted: Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk



Om Center for Udgående Kvalitetsarbejde

Det er CUK’s kerneopgave at støtte dagtilbud, skoler og institutioner i at udvikle stærke faglige læringsmiljøer, som styrker børn, unge og voksnes læring, trivsel og dannelse. Centeret er organiseret i seks teams og består af ca. 125 medarbejdere. Medarbejderne i centeret er primært praksis- og læringskonsulenter, samt et mindre antal vidensmedarbejdere, der rådgiver og understøtter dagtilbud og skoler i deres arbejde med at løfte faglighed og trivsel og fremme den sociale mobilitet.



Centeret har et stærkt og professionelt læringsmiljø, hvor vi løbende udvikler vores opgaveløsning, og de redskaber vi bruger – i tæt samarbejde med kollegaer, både inden for det enkelte team og på tværs af centerets teams, fra dagtilbud til ungdomsuddannelser. Gennem en ansættelse i centeret udvikler du dine kompetencer som specialist i dagtilbudsudvikling og som embedsmand i centraladministrationen.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af teamet Kristine Bang Andreasen på telefon 20456381. Du kan også læse mere på vores hjemmeside uvm.dk og om styrelsen på www.stukuvm.dk.



Sådan søger du

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest den 1. juni 2023. Du søger stillingen via linket i annoncen. Vi forventer at holde to samtalerunder, hvor den første afholdes i den 6. og 7. juni 2023. Anden samtale forventes at holdes i uge 24. Vi bruger en caseopgave i forbindelse med samtalerne for at vurdere, hvordan du løser en konkret opgave. Du får flere oplysninger om casen, hvis du inviteres til samtale.



Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Holbæk, Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169117&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836121

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet