Exit koordinator til Ungeindsatsen Job og Uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nu har du chancen for at blive Exitkoordinator/koordinerende sagsbehandler i Holbæk kommune

Tror du på at job skaber uddannelse og at uddannelse skaber job og brænder du for at gøre en forskel for kriminalitetstruede unge, er det dig vi leder efter. I Ungeindsatsen Job og uddannelse, har vi store ambitioner på de unges vegne i deres vej mod selvforsørgelse og mestring af eget liv. Kan du se dig selv i de visioner, er det dig vi har brug for.

Har du erfaring med myndighedssagsbehandling med udgangspunkt i lov om aktiv beskæftigelse (LAB loven) og er du god til at samarbejde på tværs af myndigheder og kerneområder, så er du måske vores nye kollegaer. I Ungeindsatsen har vi fokus på at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret, med den unge i centrum. 

Stillingen er forankret i kerneområdet Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, hvor vi hver dag arbejder for at understøtte borgere i at komme i beskæftigelse eller uddannelse. Du vil blive en del af Ungeindsatsen, Job og Uddannelse, som skal sikre, at alle unge under 30 år, får den nødvendige støtte til at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse, og/eller opnå fast tilknytning til arbejdsmarkedet. 

I funktionen som Exit koordinator vil du få et tæt samarbejde med SSP og politiet. Desuden vil du blive tovholder på samarbejdet med kriminalforsorgen om god løsladelse. Holbæk kommune har fokus på de kriminalitetstruede unge, hvor nogle er en del af det nationale exitprogram.

  • Er du en holdspiller der brænder for at hjælpe unge mod job eller uddannelses?
  • Kan du lide at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor faglighed og godt kollegaskab vægtes højt?
  • Brænder du for at skabe progression for unge uden for arbejdsmarked og uddannelse? 

Kerneopgaven er:

  • du skal indgå i et fagligt samarbejde om at udvikle og identificere kriminalitetstruede unge i Holbæk kommune.
  • du skal varetage myndighedsrollen og den koordinerende sagsbehandling indenfor Lov om aktiv beskæftigelsesindsats for målgrupperne § 6 4,5,10 og 14
  • du skal koordinere med relevante samarbejdspartner omkring de unge.
  • du skal afklare sager til kommunens rehabiliteringsteam.
  • du skal arbejde inddragende med de unge gennem gode professionelle relationer til de unge, samt støtte og fastholde de unge mod mestring af eget liv. 
  • du skal systematisk dokumentere dit arbejde i relevante fagsystemer – vi anvender Vitas, Uno og Fasit.    

Vi ønsker en kollega som:

  • har en tillidsvækkende og imødekommende tilgang til de unge.
  • har teamspirit og er en holdspiller, der er indstillet på at løfte i flok.
  • har stærke relationelle kompetencer, både hvad angår de unge, men også ift. det tværfaglige og helhedsorienteret samarbejde, både internt i kommunen og eksterne samarbejdspartner
  • har en løsningsorienteret tilgang til de unge, som bidrager til at de unge bliver ”herre i eget liv”
  • har mål og retning for øje, i din sagsbehandling for de unge i deres vej mod job eller uddannelse.
  • har en forståelse for administrative og processuelle opgaver.

Vi kan tilbyde: 

  • en velfungerende arbejdsplads, som vægter høj faglighed, fællesskab og humor.
  • kollegaer med ambitioner på ungeområdet.
  • en organisation hvor input og initiativ fra medarbejderne er velkommen.
  • oplæringsplan og løbende sparring med egen og andre fagligheder.
  • mulighed for flextid og 2 hjemmearbejdsdage om ugen.
  • høj grad af medindflydelse og selvstændig tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver.

Ansættelsesvilkår:

Ansøgningen frist er den 12. april 2024 og ansættelsessamtalerne vil blive afholdt den 18. april 2024 med ansættelsesstart den 1. juni 2024.   

Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Jette Adamsen på telefonnr. 72362953.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Seminarieparken 2, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013802

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet