BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis beskæftigelsesområdet er din trygge andedam og du trives i en flok, hvor faglighed og fremdrift går hånd i hånd med humor og et stærkt fællesskab… så er der plads til dig hos os i Holbæk kommune.
Din faglighed skal spænde vidt, da området Job og Virksomhedsindsats rummer flere ydelser og indsatser. Vi har i det daglige ansvar for: Forsikrede ledige, ledighedsydelse, fleksjob, Integration, overgangsydelse, kontanthjælp og virksomhedsservice. Du vil dog ikke skulle jonglere alt dette alene, men indgå i et tæt samarbejde med områdets anden faglige konsulent, og sammen med hende sikre fagligheden på tværs af vores indsats og ydelsesområder. Det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring med ledighedsydelse og indsatsen for fleksjobbere, da vi her oplever, at vi har brug for en faglig legekammerat.
Området har tre ledere. En områdeleder og to afdelingsledere samt 55 medarbejdere. I Holbæk prioriterer vi nærværende ledelse og ønsker at skabe en arbejdsplads med fokus på sammenhængskraft og samskabelse – her spiller netværket af faglige konsulenter i AUBO (Arbejdsmarked Uddannelse og Borgerservice) en central rolle, da I som faglige konsulenter er med til at sikre, at vi får implementeret relevant viden i alle afdelinger og får delt de erfaringer vi har - dette i sidste ende til glæde og gavn for kommunes borgere og virksomheder.
I det daglige har vi generelt alle fokus på at fremme en borgerrejse, som på tværs af kerneområder og ydelse, bliver så sammenhængende og fokuseret som mulig. Derfor er vi blandt andet i gang med at gentænke og udvikle vores indsatsstrategi. Denne rejse kan du komme med på, hvis nedenstående passe nogenlunde på dig.
Dig som kollega:
- God til at se på tværs og se sammenhænge
- God kommunikator både i skrift og tale – du kan gøre det komplicerede simpelt
- Brænder for beskæftigelsesområdet og dets fremtidsmuligheder
- En naturlig sparringspartner, som evner at finde balancen mellem tillid og kontrol
- Tålmodig og lyttende i din formidling og oplæring
- Hviler i dig selv og rummer forskellighed
- Har faglig autoritet uden at være påståelig og fastlåst… vi kan jo alle tage fejl
Primære arbejdsopgaver:
- Sikre arbejdsgange der stemmer overens med gældende lov og praksis
- Kortlægge behovet for digitale løsninger
- Implementering af digitale løsninger
- Deltage aktivt i det faglige konsulentnetværk i AUBO
- Sikre høj faglighed i hele området
- Ledelsestilsyn
- Fremme ressourcespotting og jobfokus i vores samtaler
- Kunne bistå jobkonsulenterne med de ”komplicerede” sager og fremme arbejdet omkring sammenhængende borgerforløb
- Fremme høj service og optimale borgerrejser
- Bistå områdets ledere med at fremme faglig udvikling og sparring
Hvad vil være en fordel, hvis du:
- Har løbet en del kilometer indenfor beskæftigelsesområdet
- Gerne erfaring med ledighedsydelse og fleksjobindsatsen
- Kan navigere i fagsystemet FASIT
- Har forståelse for data både i ”fangst” og formidling
Rekrutteringsproces og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer og med løn efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg.
Tiltrædelse 1. februar 2024 eller før om muligt. Arbejdssted på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk. Du er meget velkommen til at kontakte Områdeleder Christel Højvang Kyed på 72368375 eller faglig konsulent Lene Jørgensen på 72367832, hvis du ønsker at vide mere om stillingen.
Frist for ansøgning er den: 30. november 2023.
1. samtale afholdes den 7. december 2023.
2. samtale afholdes den 18. december 2023.
Ansættelsesudvalget består af: Områdeleder, afdelingsleder, faglig konsulent, 1 medarbejder og TR for HK.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 73.700 indbyggere og 4.930 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930876