BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en passion for tal og excel-ark, og kan du bruge din erfaring med kommunaløkonomiske forhold til at varetage økonomistyringen inden for beskæftigelse, uddannelse og borgerservice? Er du analytisk og besidder et talent for at rådgive og forklare komplekse økonomiske forhold? Så står der en spændende stilling åben til dig!
Om os:
I Holbæk Kommunes kerneområde for Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice arbejder vi passioneret for at støtte vores borgere i at finde beskæftigelse eller uddannelse, og vi stræber efter at gøre alle borgere til aktive deltagere i samfundet. Vores team er dynamisk og består af omkring 15 engagerede medarbejdere, der støtter både det politiske niveau, ledelsen og medarbejderne i jobcentret og borgerservice. Vores arbejde spænder over økonomistyring, politisk betjening, organisationsunderstøttelse og udvikling.
Om jobbet:
I rollen som økonomikonsulent/økonom refererer du direkte til stabslederen og bliver en vigtig del af økonomiteamet. Teamet håndterer økonomi- og budgetopgaver for alle afdelinger i kerneområdet. Udover at have styr på økonomien har vi høje ambitioner om at levere effektiv understøttelse til ledelsen. Derfor er det afgørende, at du besidder stærke samarbejdsevner og bidrage til at skabe sammenhæng mellem beskæftigelsesområdet, ungeområdet og borgerservice. Du forventes også at indgå i et tæt samarbejde med kommunens centrale økonomiafdeling vedrørende budgetlægning og -opfølgning. Kendskab til systemer i den kommunale økonomistyring, især KMD Opus, vil være en fordel.
Hvad tilbyder Vi?
Vi ser dig som en værdifuld samarbejdspartner med stor frihed til at løse opgaver under ansvar, herunder mulighed for hjemmearbejde. Vi lægger vægt på både faglig og personlig udvikling, og vores arbejdsmiljø præges af en uformel tone og positiv stemning. Udover attraktive arbejdsvilkår med løn efter kvalifikationer og erfaring, tilbyder vi gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Dine Opgaver:
Som økonomikonsulent/økonom vil dine opgaver omfatte:
- Økonomiopfølgning samt fungere som sparringspartner for lederne omkring økonomiske spørgsmål.
- Udarbejdelse af budget og løbende økonomirapporter i samspil med den centrale økonomiafdeling.
- Sikre korrekt kontering og opfølgning på afdelingens økonomiske opgaver.
- Fungere som sparringspartner for kolleger, der håndterer daglig fakturabehandling, afstemninger, løn m.m.
- Bidrage til opbygning af styringsværktøjer i forhold til datadrevet ledelse.
- Medvirke i projekter med diverse økonomiske analyser.
Personlige kvalifikationer:
Vi Forventer, at du:
- Meget talstærk og have et godt overblik over kompleks økonomi.
- Har en solid erfaring med økonomistyring, gerne fra et tilsvarende område.
- Er analytisk i forhold til forståelse og udvikling inden for økonomien.
- Er dygtig til at videreformidle kompleks økonomi i tilgængelig form.
- Ikke tøver med at gå i dialog med kolleger og samarbejdspartnere, både dem med og uden dybe økonomiforudsætninger.
- Er stærk på analyser, data og ledelsesinformation (datadrevet ledelse).
- Besidde gode samarbejdsevner og trives i en munter og uformel omgangstone.
- Være selvstændig i arbejdsudførelse, fleksibel og tage ansvar for opgaverne.
Ansøgning:
Stillingen er på 37 timer, og løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Ansøgningsfristen er 14. januar 2024. 1. samtale afholdes i uge 3. 2. samtale afholdes i uge 4. Tiltrædelse efter aftale med arbejdssted på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk.
Yderligere oplysninger:
Har du spørgsmål eller ønsker mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte stabsleder Ahmed Jayyousi på tlf. 72 36 84 75 eller via e-mail ahjay@holb.dk.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964568