BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Holbæk Sygehus søger en kvalitetskonsulent med styr på værktøjskassen.
Hvis du vil medvirke til at højne kvaliteten og patientinddragelsen på Holbæk Sygehus er du måske vores kommende kollega.
I Kvalitetsteamet beskæftiger vi os med en lang række opgaver indenfor kvalitet og patientsikkerhed. Herunder f.eks. de nationale kvalitetsdatabaser, patienttilfredshedsundersøgelser, patientinddragelse, tværsektorielt samarbejde, tilsyn, patientsikkerhedsrunder, hændelsesanalyser, dataanalyser, dokumentstyring samt planlægning og afvikling af diverse arrangementer.
Kvalitetsteamet er en del af enheden ”Sekretariat, Kvalitet og Digitalisering”, der som stabsfunktion understøtter sygehusets kerneopgaver. Vi er i alt 14 personer i enheden.
Om jobbet
Nogle af de arbejdsområder vores nye kollega skal varetage er beskrevet her.
Faglig kvalitet
- Kontaktperson for en række kliniske afdelinger ift. deres arbejde med indberetning til og opfølgning på data fra nationale kliniske kvalitetsdatabaser (RKKP)
- Overblik over databaseteams, resultater, prioriterede kvalitetsindikatorer og indsatser
- Administrere brugerrettigheder og give sparring ift. anvendelsen af vores RKKP-ledelsesinformationssystem
- Dataleverancer til dialogmøder mellem Sygehusledelse og Afdelingsledelser
- Indsendelse af kommentarer til årsrapporter og håndtering af diverse henvendelser
- Indgå i regionalt netværk
Patientoplevet kvalitet
- Kontaktperson ift. Den Landsdækkende Undersøgelse for Patientoplevelser (LUP)
- Rådgive og sparre ift. løbende data på området
- Vurdere og foreslå tiltag på sygehuset med henblik på øget patienttilfredshed
- Kommunikere og formidle resultater og tiltag
- Dataleverancer til dialogmøder mellem Sygehusledelse og Afdelingsledelser
- Understøtte afdelingernes brug af patientinddragende metoder
Desuden vil hygiejneområdet være blandt dine arbejdsopgaver, hvor der samarbejdes med regionale og lokal hygiejneorganisation.
Arbejdsopgaver fordeles efter kompetencer og præferencer, så andre opgaver indenfor teamets portefølje vil også komme i spil ved ansættelsen og fremadrettet.
Vi forestiller os, at du:
- har en bred metodisk værktøjskasse, som f.eks. indeholder såvel teoretiske som praktiske kompetencer ift. Forbedringsmodellen, Patientinddragelse og Fælles Beslutningstagning, Procesfacilitering og Projektledelse
- kan arbejde datadrevet og analytisk
- kan motivere og støtte forbedringsarbejdet tæt på ledere og klinikere
- kan undervise, formidle og skabe læring
- har situationsfornemmelse samt en positiv og løsningsorienteret tilgang
- er initiativrig og vedholdende
- er pligtopfyldende og ansvarsbevidst
- hjælper dem du kan og hvor der er behov
- har erfaring med tilsvarende opgaver og organisationer
Vi tilbyder
- Et spændende, meningsfuldt og udfordrende job med mange samarbejdsflader
- Afvekslende opgaver med ansvar i opgaveløsningen
- Dedikerede og kompetente kolleger i et arbejdsmiljø præget af fagligt engagement, hjælpsomhed og godt humør og hvor vi dækker ind for hinanden og indgår i et tæt og forpligtende fællesskab.
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsstilling med løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. december 2024.
Det primære arbejdssted er Holbæk Sygehus, Akacievej 1, 4300 Holbæk.
Samtaler forventes afholdt torsdag den 24. oktober 2024.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Chef for Sekretariat, Kvalitet og Digitalisering Lone Terp tlf. 2334 2204.
Om Holbæk Sygehus
Holbæk Sygehus er en innovativ arbejdsplads med masser af muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi vil være førende i diagnostik og behandling af almene og hyppigt forekommende sygdomme, og vi har velfungerende forskningsmiljøer på disse områder.
Vi er et ambitiøst og veldrevet sygehus med en flad ledelsesstruktur – så vejen fra idé til handling er kort. Vi glæder os til at byde dig velkommen på holdet. Du kan se mere om job på Holbæk Sygehus her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113263