Opholdsleder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du på udkig efter et job, hvor ambitiøs personaleledelse og et fagligt miljø, der understøtter og hjælper udsatte børn, unge og deres familier, er i fokus?

Evner du at sætte retning, skabe relationer og samle folk? Kan du skabe en pædagogisk virkelighed, hvor høj faglighed, kvalitet og omkostningsbevidsthed går hånd i hånd? Så læs endelig videre - måske er du en af vores nye opholdsledere!

Om Behandlingsstederne Søbæk

Behandlingsstederne Søbæk har i mere end tre årtier tilbudt skræddersyede løsninger til børn og unge med specialpædagogiske behov, og råder over en bred vifte af tilbud på Børne og ungehjemsområdet samt skole- og dagbehandlingstilbud.

Siden 2017 har Søbæk været en del af Team Olivia koncernen, der består af 56 selskaber, og mere end 11.000 medarbejdere.

Søbæk har følgende opholds- og bosteder:

  • Bakkerup § 66, stk 1, nr. 6 (for de 11-17-årige)
  • Askov § 66, stk 1, nr. 6 (for de 12-17-årige)
  • Kollegiet §66, stk 1, nr. 6 + § 107 (for de 16-30-årige)
  • Kalundborgvej § 66, stk 1, nr. 6 + § 107 (for de 15-23-årige)
  • Dalbo § 66, stk 1, nr. 6 + § 107 (for de 16-30-årige)
Da Søbæk er inde i en stærk udvikling, søger vi to opholdsledere til to af vores opholdssteder, der kan fortsætte denne udvikling sammen med hele holdet bag Søbæk. Begge opholdssteder er beliggende 4400 Mørkøv.

Dine opgaver og ansvarsområder?

  • Sikre børnenes og de unges udvikling og trivsel gennem stærk faglighed og tydelig ledelse Drifts- og personaleledelse af opholdsstedet (afdeling Bakkerup eller Askov)
  • Faglig styring og ledelse
  • Repræsentation og kommercielle indsatser i samarbejde med den øvrige ledelse
Ledelsesopgaven består først og fremmest i ledelse af den faglige indsats og udvikling af opholdsstedet. Du formår at sikre en fælles retning samt kontinuitet og dermed trivsel og udvikling for børnene og de unge. Du skaber følgeskab og kan være drivkraften i forhold til de mål, der sættes for kvalitet, trivsel, faglig udvikling og drift af opholdsstederne.

I kraft af din ledelseserfaring formår du at støtte dine medarbejdere til selv at finde løsninger og ruster dem til at træffe beslutninger under ansvar. Dertil har du et skarpt blik for både den faglige som personlige kompetenceudvikling af medarbejderne, og dig selv!

Som en del af ledelsesopgaven i en privat virksomhed hører et blik for og interesse i den kommercielle opgave til. Dette indebærer blandt andet, at du i samarbejde med medarbejderne og Søbæks øvrige kræfter er i stand til, med faglig tyngde, at beskrive tilbuddets ydelser.Der kan eksempelvis være tale om beskrivelser af målgrupper, pædagogiske indsatser, metoder og værdigrundlag.

Det er nødvendigt at du naturligt påtager dig ansvaret som virksomhedsleder. Børne- og ungehjemmet er at betragte som en virksomhed, og dette indebærer et ledelsesmæssigt ansvar og interesse for den økonomiske drift og udvikling.

Det er et ønske, at du besidder lysten og evnen til at arbejde tillidsbaseret med eksisterende kontakter og skabe relationer til nye samarbejdspartnere.

Af andre konkrete opgaver kan blandt andet nævnes:

  • Sikring af høj faglig kvalitet i arbejdet og dokumentationen
  • Rekruttering og ansættelse af nye medarbejdere i samspil med HR
  • Ansvar for at de vedtagne pædagogiske retningslinjer føres ud i livet ‘med et højt niveau af kvalitet
  • Fokus på god kommunikation og vidensdeling internt og på tværs mellem de enkelte opholdssteder og skoler
  • At stå i spidsen for at tilstræbe en høj grad af tilfredshed hos børn og unge, medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • At sikre rettidig rapportering til organisationen på givne parametre
Hvem er du?

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis som pædagog, socialrådgiver, sygeplejerske eller lignende. For at effektivt at kunne tage hånd om ledelsesopgaven, ønsker vi os derudover, at du har relevant videreuddannelse inden for ledelse eller flere års erfaring med direkte personaleledelse og konkret erfaring med eksempelvis sparring, feedback, konflikthåndtering, målsætning og rekruttering mv.

Du har et indgående og erfaringsbaseret kendskab til den faglige virkelighed, der udspiller sig på et opholdssted, og du formår på en troværdig og tillidsfuld måde at formidle faglige begreber, tanker og metoder. Du har selv solide pædagogiske kompetencer samt erfaring med at arbejde inden for definerede pædagogiske retningslinjer.

Du er komfortabel med at træffe beslutninger, forstår at arbejde selvstændigt, men evner at se ud over eget ansvarsområde til fælles bedste for virksomheden. I en travl hverdag evner du roligt og fattet at bevare overblikket og prioritere samt bidrage positivt til virksomhedskulturen.

Du besidder et godt strategisk overblik og en evne til at arbejde udviklingsorienteret. Vi forventer derfor at du trives med at udarbejde, arbejde efter samt nå definerede mål.

Vi har høje krav til dokumentation og forventer, at du er grundig, organiseret og dygtig til at formulere dig både mundtligt og skriftligt. Endvidere vil det være en fordel at du har erfaring med systemer, der understøtter nødvendige funktioner som eksempelvis løn, vagtplanlægning og journalisering.

Hvad får du?

En spændende arbejdsplads med fokus på det personlige engagement og store muligheder for at sætte dit eget præg på en spændende udvikling.

Du vil blive en del af en virksomhed, hvor personligt initiativ og iderigdom værdsættes og opmuntres. Som opholdsleder hos Søbæk bliver du en del af en ledergruppe med andre engagerede opholds- og skoleledere.

Vi tilbyder løn efter kvalifikationer, en stærk sundhedsforsikring, højt til loftet og engagerede kollegaer!

Interesseret?

Startdato er hurtigst muligt. Ansøgningerne vil derfor blive behandlet efterhånden som de modtages og ansættelsessamtalerne holdes løbende.

Stillingen bliver først besat, når den rette kandidat er fundet.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Administrerende Direktør Michael Mølgaard på telefon 29804682.

Du kan læse mere om både Søbæk og Team Olivia her:

www.soebaek.dk

www.teamolivia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

SØBÆKSKOLEN ApS, Søbæksparken , 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025471

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet