BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Holbæk Kommune – afdelingen for Børn, Unge og Familier vil vi gerne bidrage til samfundet og er i den glædelige situation, at vi har medarbejdere, der indenfor nær fremtid leverer nye samfundsborgere og dermed skal på barsel.
Så er du uddannet socialrådgiver og kunne du tænke dig at arbejde med børn, har vi lige stillingen til dig i et af vores børneteams.
Vores målgruppe er udsatte børn og familier i alderen 0-14 år. Dine opgaver vil blive myndighedssagsbehandling med afsæt i Barnets lov, hvorefter vi blandt andet bevilger tidligt forebyggende indsatser samt indsatser som familiebehandling, støtteophold, kontaktperson eller i yderste konsekvens anbringelse. Du vil samarbejde tæt med vores PPR, Skoler og SSP samt vores interne udfører på området, Familiehuset. Dine arbejdsopgaver vil f.eks. være inddragelse af barnet, mødeledelse i forbindelse med partshøringer og opfølgnings- og netværksmøder, varetagelse af vagtfunktion, udarbejdelse af afgørelser, børnefaglige undersøgelser og barnets plan mv. Aktuelt er vi i fuld gang med implementering af Barnets lov og de ændringer, denne fører med sig.
I Holbæk Kommune har vi implementeret sammenhængende borgerforløb, som er en samarbejdsform, vi tilbyder borgere og familier, som har flere oftest komplekse sager på tværs af kerneområder. Vi arbejder med Èn plan, én tovholder og ét tværfagligt team. Du skal derfor kunne trives med at koordinere borgers og familiers sager, for dermed at styrke overblik, sammenhæng og progression og formå at møde den enkelte som ekspert i eget liv. Via denne koordinerede sagsbehandling er vi fælles om at støtte op om borgers og familiers trivsel og udvikling med det formål at sikre, at alle mødes relevant i deres behov med henblik på at sikre fastholdelse i skole, uddannelse og beskæftigelse.
Dine fremtidige kolleger er et fantastisk hold medarbejdere med masser af humor og en stor faglig ballast. Vores fælles kendetegn er et godt sammenhold, et stort engagement for opgaven i en fælles målsætning om at gøre en forskel for alle børn og unge, der af forskellige årsager har brug for vores støtte. Generelt er afdelingen for Børn, Unge og Familier en arbejdsplads præget af god stemning og et kollegialt og gensidigt respektfuldt fællesskab med borgeren i centrum.
Vi tilbyder dig:
- En plads som medspiller på en spændende arbejdsplads i positiv udvikling
- Fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde
- Fokus på medarbejdernes trivsel og arbejdsmiljø
- Engagerede og fagligt dygtige kolleger i alle aldre
- Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
- Afvekslende, spændende og komplekse arbejdsopgaver, der kræver, at du tør tage ansvar, skabe indflydelse og at du har evnen til at netværke bredt
- Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
- Supervision med ekstern supervisor
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Møder borgeren som din vigtigste samarbejdspartner
- Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
- Har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang
- Evner at nytænke dine arbejdsopgaver og besidder fleksibiliteten til at gøre det med kort varsel
- Har kørekort
Det vil desuden være en fordel, hvis du har erfaring indenfor børne- og ungeområdet.
Stillingen henhører under kerneområdet Social Indsats og Udvikling, som arbejder med drift og udvikling på det specialiserede socialområde. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen den opgave at skabe forudsætningerne for at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder.
Praktiske oplysninger:
Vores arbejdsplads ligger i Holbæk by på Jernbanevej tæt på stationen. Vi har fleksibel arbejdstid, dog med daglig telefontid mellem 8.30-10.00.
Løn ydes efter overenskomst og kvalifikationer.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Teamleder Birgitte Tjørnebjerg på telefon 72363787.
Teamleder Camilla Lentz på telefon 72367932.
Ansøgningsfrist er den 21. juni 2024 og vi forventer at afholde samtaler den 26. juni 2024.
Stillingerne er med opstart hurtigst muligt.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.
Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061252