Stabsleder i Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Holbæk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du stå i spidsen for en velfungerende stab, der servicerer Jobcenter og Borgerservice? 

Er du en kyndig personaleleder, har du forståelse for kommuners økonomi og har du stærke strategiske kompetencer? Så er du formentlig den helt rigtige leder til Staben, som kan fortsætte med at sikre, at vi leverer god service til kerneområdet Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice (AUBO), politiske udvalg samt relevante interessenter. 

Som leder af Staben skal du sikre den faglige og personalemæssige ledelse af 14 udviklings- og økonomikonsulenter, der hver især både har egne og generelle ansvarsområder samt kompetencer på tværs af opgaveporteføljen. Du skal medvirke til, at der bliver lagt tydelige rammer og retning, som udgør fundamentet for løsningen af kerneopgaven. 

Det er vigtigt, at du har erfaring med kommunaløkonomiske forhold og er faglig stærk på området. Derudover skal du kende til politisk udvalgsbetjening, herunder dagsordensproduktion samt udarbejdelse af politikker, strategier og handleplaner. Da Stabens arbejde dækker hele kerneområdet, skal du sikre en stærk sammenhængskraft mellem både Staben og jobcentret samt Staben og de øvrige områder i AUBO, så der fremstår en stærk synergi for alle områder. Som stabsleder bliver du indplaceret på områdelederniveau og vil indgå i et team på i alt syv områdeledere.

Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til og indsigt i de IT-fagsystemer, som understøtter den daglige drift og har interesse for IT og digitalisering, som fylder mere og mere. Derudover bliver du også en tæt samarbejdspartner for chefen på kerneområdet.

Om Jobbet

Staben i AUBO understøtter resten af kerneområdets borgernære arbejde. Derfor har du ansvaret for at sikre en god økonomistyring, god politisk betjening samt konsulentbistand. Som personaleleder skal du være tryg ved, at lede mange specialiserede fagligheder, som du ikke nødvendigvis matcher rent fagligt. Du skal være med til at sætte en fælles retning, have fokus på holdånd og gode samarbejdsrelationer. 

Du vil referere til chefen for AUBO og dine arbejdsopgaver bliver bl.a. at:

  • Sikre driften af økonomistyringen, så den opfylder behovet hos både det politiske niveau, direktionen, ledere og medarbejdere
  • Sikre ensartethed i økonomistyringen på tværs af kerneområdet
  • Understøtter en øget målstyring af kerneområdet
  • Understøtte chefen og stabskonsulenterne i arbejdet med politisk sagsbetjening
  • Omsætte (til tider kompliceret) lovgivning til relevante indsatser og opfølgning
  • Effektivisere opgaveløsningen, så Staben bruger kræfterne på de rette opgaver
  • Samarbejde med kerneområdets chef, områdeledere og afdelingsledere
  • Sikre et godt arbejdsmiljø på tværs af opgaver og ansvarsområder og have øje for trivsel
  • Sikre MUS, sparringsmøder/løbende faglig sparring og kompetenceudvikling af Stabens medarbejdere

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har ledelseserfaring. At du er dygtig til økonomi og kan navigere i politiske forhold – især i forhold til det udvalg, som Staben servicerer. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra beskæftigelsesområdet og også kan se dig selv som sparringspartner for chefen for AUBO og ikke mindst stabskonsulenterne. 

Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • Besidder en stærk strategisk forståelse
  • Har erfaring med at arbejde strategisk i en politisk drevet organisation
  • Har ordentlighed og samarbejdsvilje som en vigtig del af dit værdisæt
  • Er lyttende og handlekraftig, når det kræves
  • Arbejder systematisk og effektivt og er drevet af at levere resultater sammen med andre
  • Er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt
  • Kan oversætte og formidle politiske prioriteringer
  • Er orienteret mod langsigtede perspektiver, men også de konkrete opgaver, som skal håndteres nu
  • Er troværdig og reel – gerne med en god humor

Hvem er vi?
Staben udgøres af en gruppe dygtige og engagerede kolleger med profiler indenfor økonomi, jura, data, kommunikation, procesledelse samt administration. På den måde komplementerer vi hinanden med specialviden og bruger også hinanden til sparring. Vi sætter en ære i at levere arbejde og konsulentbistand af høj kvalitet, og er en gruppe, som er båret af et godt kollegialt sammenhold. 

Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Vil du vide mere:
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefen for Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice Baris Atak på tlf. 72 36 94 91 eller på mail bara@holb.dk

Ansøgningsfristen er fredag den 15. marts kl. 12.00 

1. samtale afholdes 20. marts 

Hvis du går videre til 2. samtale, tester vi dig med HPTI og TEIQue. Du vil forud for 2. samtale få en testtilbagemelding fra HR.

2. samtale afholdes 26. marts 

Tiltrædelse er senest 1. maj 2024 med arbejdssted på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988699

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet