Stilling som STU Myndighedssagsbehandler - Gør en forskel for unge med særlige behov

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du engageret i at gøre en forskel for unge med særlige behov? Har du erfaring med myndighedsarbejde og interesse for at hjælpe unge mennesker på vej i deres uddannelsesforløb? Så er du måske vores nye STU Myndighedssagsbehandler! 

Om os

Vi søger en dygtig og dedikeret myndighedssagsbehandler til STU-området. Vores arbejde tager udgangspunkt i servicelovens regelsæt for unge under 18 år, efterværn og den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse.  

Vi arbejder målrettet med at tilbyde unge med særlige behov en tilrettelagt ungdomsuddannelse, som styrker deres personlige, sociale og faglige kompetencer. Vores arbejdsplads er præget af faglighed, samarbejde og en stor motivation for at skabe gode løsninger for de unge. 

Dine nye kollegaer er et fantastisk hold på 2 medarbejdere med masser af humor og en stor faglig ballast. Den samlede sociale kapital er stor, og vores fælles kendetegn er et godt sammenhold, et stort engagement for de unge vi arbejder med, og et fælles mål om at gøre en forskel for de unge, der af forskellige årsager har brug for vores støtte. 

Arbejdsopgaver

Som STU Myndighedssagsbehandler vil du bl.a. få ansvaret for at: 

  • Behandle ansøgninger i visitationsudvalget og træffe afgørelser vedrørende tilrettelæggelse og bevilling af STU-forløb. 
  • Samarbejde tæt med unge, deres familier, uddannelsessteder, og øvrige samarbejdspartnere, herunder Uddannelsesvejledningen, PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), sagsbehandlere og specialkonsulenter. 
  • Deltage i tværfaglige møder og sikre, at de unges behov bliver vurderet og håndteret korrekt. 
  • Føre tilsyn med de unges STU-forløb og sikre, at lovgivning og politiske beslutninger følges. 
  • Føre tilsyn med STU-leverandørerne og sikre at kvalitetsaftalerne opretholdes. 
  • Sikre korrekt journalføring og dokumentation i overensstemmelse med gældende retningslinjer og regler. 

Kvalifikationer

Vi søger en myndighedssagsbehandler, som: 

  • Har en relevant uddannelsesbaggrund, fx socialrådgiver, socialformidler eller anden relevant uddannelse indenfor det sociale, uddannelse eller pædagogiske område. 
  • Har erfaring med myndighedsarbejde og primært kendskab til STU-lovgivningen og sekundært beskæftigelses-, Service og Barnets lov. 
  • Er stærk i kommunikation og samarbejde og trives med at arbejde tværfagligt. 
  • Har blik for den enkeltes behov og formår at træffe myndighedsafgørelser med empati og faglighed. 
  • Er struktureret, ansvarsbevidst og i stand til at håndtere komplekse sagsforløb. 
  • Har flair for IT og erfaring med sagsbehandlingssystemer – gerne kendskab til Nexus. 

Vi tilbyder

  • Et spændende og alsidigt job med stor indflydelse på unges fremtid. 
  • Et engageret og fagligt stærkt team af kolleger, der arbejder med STU og andre ungdomsuddannelser. 
  • Gode muligheder for faglig udvikling og efteruddannelse. 
  • Fleksible arbejdsvilkår og en arbejdsplads, der prioriterer trivsel. 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning! 

Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn efter gældende overenskomst. Stillingen aflønnes i henhold til principperne i Ny Løn og efter overenskomst med den relevante faglig organisation. 
 
Yderligere information: 
Vil du høre mere om stillingen, så kontakt afdelingsleder Signe Boye på tlf. 7236 2787 eller STU socialrådgiver Anette Svendsen på tlf. 7236 7432. 
 
Ansøgningsfrist: Tirsdag den 17. september 2024. 

Samtaler vil finde sted fredag den 20. september 2024. Der kan forekomme 2. samtale mandag den 23. September 2024, hvis vi finder det relevant. Reference vil blive indhentet inden der tilbydes ansættelse. 
 
Tiltrædelse snarest muligt dog senest 1. november 2024. 

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Seminarieparken, 2, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6104939

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet