BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi står overfor at implementere den nye lov ’Barnets lov’ og har brug for flere kolleger til at hjælpe os.
Vil du være med til at skabe gode forudsætninger for, at kommunens børn, unge og familier, der af forskellige årsager er udsatte, kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder? Du får grundig oplæring, løbende kompetenceudvikling og sagssupervision.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Hvem er vi?
Du bliver kollega i et af vores fire teams, som arbejder med myndighedssagsbehandling med afsæt i servicelovens kapitel 11 – snart Barnets lov. Vi bevilger blandt andet forebyggende foranstaltninger som familiebehandling, aflastning, kontaktperson eller i yderste konsekvens anbringelse.
Vi er to børneteams, et specialteam og et ungeteam:
- Specialteamet varetager sagsbehandling på det handicapspecialiserede område for børn og unge med funktionsnedsættelse, merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.
- Børneteamet arbejder med målgruppen 0-14 år.
- Ungeteamet arbejder med målgruppen 15-22 år, herunder efterværn.
Vi er fagligt ambitiøse og bestræber os på, at samarbejde tæt på tværs af vores fire teams både med faglig sparring og i løsningen af den samlede kerneopgave.
Vi prioriterer plads til humor og fællesskab og arbejder målrettet med, at styrke den gode trivsel og arbejdsmiljøet i vores til tider hektiske hverdag.
Vores afdeling Børn, Ung og Familier er en del af kerneområdet Social Indsats og Udvikling, der arbejder med drift og udvikling på hele det specialiserede socialområde.
Arbejdsopgaverne
Dine opgaver bliver blandt andet:
- at yde råd og vejledning, mødeledelse i forbindelse med partshøringer og opfølgnings- og netværksmøder
- varetagelse af vagtfunktion
- udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
- deltagelse i tværfaglige samarbejdsfora som for eksempel skole- og dagtilbudsområdet, PPR.
I Holbæk Kommune har vi implementeret sammenhængende borgerforløb. Vi tilbyder borgere og familier, der har komplekse sager på tværs af kerneområder, en samlet plan, en fast tovholder og et tværfagligt team. Du skal derfor trives med at koordinere borgeres og familiers sager.
Med den koordinerede sagsbehandling er vi fælles om at støtte op om borgeres og familiers trivsel og udvikling med det formål at sikre, at alle bliver mødt med det rigtige for at sikre fastholdelse i skole, uddannelse og beskæftigelse.
Hvem er du?
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du har ordentlighed som en vigtig del af dit værdisæt og møder borgeren som din vigtigste samarbejdspartner. Herudover er du:
- interesseret i det specialiserede børneområde. Det er ikke et krav, men en fordel, at du har erfaring med myndighedssagsbehandling
- refleksiv og kan benytte faglige metoder og tilgange såsom ICS og SOS
- systematisk og effektiv i din sagsbehandling (kendskab til fagsystemet DUBU er en fordel, men ikke et krav – du vil blive oplært i systemet)
- god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
- selvstændig og kan prioritere dine arbejdsopgaver og være opsøgende på tværfaglig opgaveløsning
- positiv og det gør ikke spor, hvis du har en god portion humor
- Udstyret med kørekort.
Det får du
Vi tilbyder en levende arbejdsplads præget af tværfagligt samarbejde med fokus på løsninger og muligheder. Herudover får du:
- Grundig oplæring, løbende kompetenceudvikling og sagssupervision
- Engagerede og dygtige kolleger, som prioriterer både samarbejde og socialt samvær i en travl hverdag
- Mulighed for at bringe din faglighed i spil og gøre en vigtig forskel for udsatte børn og unge og deres familier
- Flekstid, dog skal du være tilgængelig i den daglige telefontid fra 8.30-10.00
- Løn efter overenskomst og kvalifikationer
- Arbejdsplads midt i Holbæk by og tæt på stationen.
Det er som udgangspunkt fuldtidsstillinger, men ønsker du nedsat arbejdstid, kan vi også imødekomme det. Vi indhenter børneattest ved ansættelse.
Ansøgning og spørgsmål
Vi indkalder løbende til samtale. Derfor er der ikke en fastsat ansættelsesdato, den finder vi ud af sammen.
I din ansøgning må du meget gerne fremhæve, om du er interesseret i en stilling i børneteamet, i specialteamet eller i ungeteamet.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til:
Afdelingsleder Nanett Flamgaard på 72 36 12 76
Teamleder for specialteamet Mia Touborg på tlf. 72 36 20 48
Teamleder for børneteamet Camilla Lentz på tlf. 72 36 79 32
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 73.700 indbyggere og 4.930 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915533