BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab med fokus på at understøtte udsatte børn og familier - så er det dig vi søger!
Vores målgruppe er udsatte børn og familier i alderen 0-14 år, som vi i tæt fælles- og følgeskab med skole- og dagtilbud, PPR og vores eget Familiehus arbejder på at skabe de bedste rammer for.
Du bliver kollega i et af vores børneteams, som arbejder med myndighedssagsbehandling med afsæt i servicelovens kapitel 11, hvorefter vi blandt andet bevilger forebyggende foranstaltninger som familiebehandling, aflastning, kontaktperson eller i yderste konsekvens anbringelse. Du vil samarbejde tæt med vores PPR og SSP og interne udfører på området, Familiehuset. Dine arbejdsopgaver vil f.eks. være mødeledelse ifm. partshøringer og opfølgnings- og netværksmøder, varetagelse af vagtfunktion, udarbejdelse af afgørelser, børnefaglige undersøgelser og handleplaner mv.
Aktuelt forbereder vi os på vedtagelsen af Barnets lov og de ændringer, denne vil føre med sig.
I Holbæk Kommune har vi implementeret sammenhængende borgerforløb, som er en samarbejdsform, vi tilbyder borgere og familier, som har flere oftest komplekse sager på tværs af kerneområder. Vi arbejder med Èn plan, én tovholder og ét tværfagligt team. Du skal derfor kunne trives med at koordinere borgers og familiers sager, for dermed at styrke overblik, sammenhæng og progression og formå at møde den enkelte som ekspert i eget liv. Via denne koordinerede sagsbehandling er vi fælles om at støtte op om borgers og familiers trivsel og udvikling med det formål at sikre, at alle mødes relevant i deres behov med henblik på at sikre fastholdelse i skole, uddannelse og beskæftigelse.
Dine fremtidige kollegaer er et ambitiøst hold medarbejdere, som prioriterer plads til humor og fællesskab og som styrker hinanden i en fælles faglig ballast. Vi er i hverdagen opdelt i teams, men med et fælles mål om at styrke det gode arbejdsmiljø på tværs af afdelinger. Vi deler et stort engagement for opgaven og et ønske om at gøre en positiv forskel for de børn og familier, der af forskellige årsager har brug for vores støtte. Vi anskuer borgeren som ekspert i eget liv og tager dette afsæt i det daglige samarbejde.
Vi tilbyder dig:
- En plads som medspiller på en spændende arbejdsplads i positiv udvikling
- Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel og arbejdsmiljø
- Engagerede og fagligt dygtige kolleger i alle aldre
- Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
- Afvekslende, spændende og komplekse arbejdsopgaver, der kræver, at du tør tage ansvar, skabe indflydelse og at du har evnen til at netværke bredt
- Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
- Supervision med ekstern supervisor
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Møder borgeren som din vigtigste samarbejdspartner
- Det er ikke et krav, men en fordel hvis du har erfaring fra myndighedssagsbehandling
- Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
- Har økonomisk flair og ansvarlighed
- Har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang
- Evner at nytænke dine arbejdsopgaver og besidder fleksibiliteten til at gøre det med kort varsel
- Har kørekort
Stillingen henhører under kerneområdet Social Indsats og Udvikling, som arbejder med drift og udvikling på det specialiserede socialområde. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen den opgave at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder.
Praktiske oplysninger:
Vores arbejdsplads ligger i Holbæk by på Jernbanevej tæt på stationen. Vi har fleksibel arbejdstid, dog med daglig telefontid mellem 8.30-10.00. Vi har mulighed for hjemmearbejde, men forventer overvejende fysisk fremmøde.
Løn ydes efter overenskomst og kvalifikationer. Der er som udgangspunkt tale om en fuldtidsstilling. Der vil blive indhentet børneattest ved ansættelse.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Camilla Lentz på tlf. 72 36 79 32
Ansøgningsfrist er den 25.06.2023.
Vi forventer at afholde samtaler den 27.06.2023 med forventet tiltrædelse 1. august.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/vi-soger-to-nye-kollegaer-i-born-unge-og-familier-er-du-socialradgiver-eller/8hagic/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840296