Vikariat som økonomikonsulent (2 x barsler) til Økonomistaben i Social Indsats og Udvikling

Profilbillede
dato

Genopslag!

Da vores valgte kandidat desværre fik et bedre tilbud på sit tidligere job, søger vi igen:

Holbæk Kommune har pr. 1. august 2021 etableret et samlet område for hele det specialiserede område, Social indsats og udvikling er samlet i et selvstændigt chefområde for at sikre stærkt fokus, styring og strategisk løft til området. Det er der brug for, så vi i fremtiden fortsat kan sikre høj kvalitet i vores indsatser, effekt for borgeren og mest mulig værdi for skatteydernes penge.

Om jobbet

Som et område i stadig udvikling er der brug for, at vi sikrer driften, optimerer og effektiviserer til gavn for organisationen og for borgerne. Vi skal sikre budgetopfølgning og budgetlægning på den klogeste måde. Gode erfaringer og nye løsninger skal bringes i spil til vores fremtidige arbejdsprocesser. 

Du forventes at skulle varetage en bred vifte af opgaver inden for økonomiområdet og i tæt samarbejde med dine kollegaer være med til at sikre varetagelse af f.eks.:

  • Budgetopfølgningsprocessen, herunder rapportering, effektiviseringshandleplaner o.lign.
  • Løbende dialogmøder med tilbuds- og afdelingsledere
  • Opfølgning af lønbudgetter
  • Beregning og controlling af takster
  • Opkrævning af borgerydelser
  • Daglig drift af økonomiopgaver, f.eks.:
    • bogføring,
    • fakturahåndtering,
    • kontantkasser, Eurocard o.lign.
  • Analyseopgaver på baggrund af tilsynsbesøg eller spørgsmål oppefra
  • Ad hoc og meget mere …….

Som økonomikonsulent vil du have en del faste opgaver, derudover vil der løbende være en række forskelligartede enkeltstående opgaver og udviklende projekter, hvor du vil blive involveret. 

Det er vigtigt for os, at alle teamets kompetencer bliver bragt i spil og anvendt bedst muligt, hvorfor dine specifikke erfaringer og kompetencer vil have indflydelse på funktionsbeskrivelsen.

Udover at sikre den daglige drift, budgetlægning og budgetopfølgning, er vi også optaget af at:

  • Udvikle og effektivisere økonomistyringen så den opfylder behovet hos både det politiske niveau, direktionen, ledere og medarbejdere og vi bruger kræfterne på det rette
  • sikre ensartethed i økonomistyringen på tværs af kerneområdet
  • via dialog give faglig sparring og feedback til kollegaer i økonomiteamet
  • udarbejde tydelige arbejdsgange og klar opgavefordeling
  • samarbejde omkring økonomistyring med lederne og kerneområdets chef
  • sikre et godt arbejdsmiljø på tværs af opgaver og ansvarsområder i økonomiteamet

Vi lægger vægt på, at du:

  • har struktur, samarbejde og høj kvalitet som en vigtig del af dit værdisæt
  • arbejder systematisk og effektivt og er drevet af at levere resultater sammen med andre
  • kan bevare overblikket og samtidig har sans for detaljen 
  • er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt
  • kan arbejde selvstændigt og struktureret, men samtidig sætter pris på stærke samarbejdsrelationer og at det er naturligt at dele viden
  • kan prioritere dine arbejdsopgaver og være fleksibel

Vi tilbyder

Et spændende job med både foruddefinerede opgaver, variation og udfordringer, samt gode muligheder for at være med til at udvikle økonomistyringen på socialområdet. Gode og dygtige kollegaer, samt mulighed for personlig og faglig udvikling. 

I Økonomistaben har vi har et godt arbejdsmiljø med engagerede og hjælpsomme kollegaer af begge køn, der er gode til at drage omsorg for hinanden. Der er et højt fagligt niveau og vi komplementerer hinanden med specialviden. Vi prioriterer rum til gensidig sparring og vidensdeling og et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen, private leverandører og andre samarbejdspartnere.

Vores arbejdsplads ligger midt i Holbæk by og tæt på Holbæk Station. 

Vi tilbyder mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesforhold:

Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. 

Yderligere oplysninger:

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte leder af Økonomistaben Christina Bruun Guldberg tlf. 72 36 53 19.

Ansøgningsfrist:

Holbæk Kommune behandler kun ansøgninger, der er modtaget elektronisk. Du sender ansøgningen ved at trykke på knappen ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget. Ansøgningen skal være Holbæk Kommune i hænde senest den 6. maj 2024. Ansættelsessamtalerne vil finde sted den 13. maj 2024.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030669

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet